Hei,
Holder på å innrede garasjen og vil åpne opp en gang fra stuen til garasjen.
Det er en nivåforskjell så jeg må lage en trapp ned rett ved siden av kjellertrappen (se bilde).

Nå lurer jeg på om dere har noen tips om hva jeg skal gjøre med vegg/trapperekkverk mellom de to trappene,
Kom gjerne med tips eller bilder på hvordan jeg kan gjøre det finest.

Garasje under renovering med uferdig vegg og trapp. Verktøy og materialer ligger spredt på gulvet, en åpning er synlig mot et mer ferdig rom.

Totte_S
Hva er høydeforskjellen mellom gulvet i garasjen og stuen?

Totte_S Totte_S skrev:
Hva er høydeforskjellen mellom gulvet i garasjen og stua?
Tror det var 80 cm, ikke hjemme nå.

Totte_S
Da hadde i alle fall jeg gjort 4 trinn, noe som gir en trapp på ca 120. Det er tilstrekkelig mange for at det skal føles relevant med en håndløper på vei ned.
Altså hadde jeg laget en halvvegg med overkant som håndløper. Altså den delen av veggen som løper langs med trappen skråner, resten blir på samme høyde frem til trappehullet.

• Liker
Christian Ek
  • Laddar…
Veldig et spørsmål om smak.
Vil du ha kjellertrappen helt åpen/synlig eller skjule den.

Et forslag er å bygge en hel vegg fra gulv til tak mellom de to trappene og bare sette en håndrekke på den veggen. Nedgangen til kjelleren kan da enten være åpen eller forsynes med en dør.

Hvor skal du sette dørene?
Skal jo være sluse med to dører mellom garasje og bolig.

Anna_H Anna_H skrev:
Hvor skal du sette dørene?
Det skal jo være sluse med to dører mellom garasje og bolig.
Vi innreder garasjen som boligareal og har tenkt å ha åpent inn til stuen og også åpent ned til kjelleren.

Christian Ek Christian Ek skrev:
Vi innreder garasjen som boareal og har tenkt å ha åpent inn til stuen og også åpent ned til kjelleren.
Ja, da er det jo ikke noe problem :-)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.