1.137 lest ·
3 svar
1k lest
3 svar
Gulvvarmerør i spredt + 22mm spon. noe imellom?
Hei.
Skal begynne med gulvsponet i dag, men har en fundering.
Har lagt 22x120 som gles tvers over bjelkelaget 45x220, gulvvarmeplate og slange der i.
Funderingen:
Platene er jo så store at glesen knapt synes og det sies jo at platene skal limes mot bjelkene eller glesen nå da, men det blir bare ytterst mot veggene det kan limes fullt ut tre mot plate.
Skal jeg ha noe på gles og plate før platen? noen papp eller tynn duk av noe slag? For å hindre knirk og knopp?
Kommer selvfølgelig til å lime i skjøtene og kan skru i prinsippet overalt i platen, ikke bare over bjelkene,
vil jo ikke redusere effekten av gulvvarmen heller ...
Skal begynne med gulvsponet i dag, men har en fundering.
Har lagt 22x120 som gles tvers over bjelkelaget 45x220, gulvvarmeplate og slange der i.
Funderingen:
Platene er jo så store at glesen knapt synes og det sies jo at platene skal limes mot bjelkene eller glesen nå da, men det blir bare ytterst mot veggene det kan limes fullt ut tre mot plate.
Skal jeg ha noe på gles og plate før platen? noen papp eller tynn duk av noe slag? For å hindre knirk og knopp?
Kommer selvfølgelig til å lime i skjøtene og kan skru i prinsippet overalt i platen, ikke bare over bjelkene,
vil jo ikke redusere effekten av gulvvarmen heller ...
På badet blir det vel flytsparkel og fliser, i resten en form for klikkgulv, laminat. Motsatt? hvorfor det? Mine gulvvarmeplater skulle egentlig legges mellom 45x220 bare sitte fast i disse og isolasjon eller kortlinger som mothold under. SÅ gulvspon oppå, men det går mye lettere slik (jobber alene), koster litt mer men jeg får også opp gulvhøyden til det bedre. Gulvsponet kommer jo til å ligge i samme retning som de skal, bare at det er spredt mellom også.P para skrev:
Blir jo et stivere gulv med mindre knirk hvis du limer sponet til bjelkene som man skal gjøre. Nå får du ingen samvirke i det hele tatt.
I badet trengs det ingen plater. Fest slangen i armeringen og bare avrettingsmasse.
I badet trengs det ingen plater. Fest slangen i armeringen og bare avrettingsmasse.
Klikk her for å svare