3.694 lest ·
22 svar
4k lest
22 svar
Gulvvarmerør har frosset i platen
Jo, det er et problem. Men i så fall hadde jeg måttet sitte med armene i kors og latt rørene fryse i stykker... Ikke så gøy.RoBo skrev:
Så håper jeg at sløyfen som frøs klarte seg. Tror jeg har lest at de kan klare seg iblant til tross for at de har frosset.
Jo, ny trykktest vil jeg ha.pelpet skrev:
Så var det sånn at jeg skrev på mandag og klaget til firmaet at de ikke hadde tømt rørene for vann og at det hadde fryst i sløyfen.
De svarte at det ikke kunne ha fryst på grunn av grunnene jeg har gjengitt i innleggene ovenfor.
Så nå vil jeg ha en tredjepart som kan fortelle dem at de er ute og sykler.
Allvitende
· Stockholm
· 1 831 innlegg
Kontakt firmaen og beskriv hendelsen og forklar at du har hjulpet dem da situasjonen kunne ha forverret seg om isen hadde vært der. Be om en ny trykktest, og resultatet fra den får vise om ytterligere tiltak kreves.
Takk for rådene, alle.
Jeg snakket med en betongstasjon i dag, og de sa at det bare er de første dagene en betongplate genererer litt varme å snakke om.
De sa at var det -5 på søndag, så var platen også -5.
Har meddelt byggfirmaet disse opplysningene, får se hva de svarer. Man blir jo ganske lei; hvordan kan de være så uopplyste og uvitende? De tror vel at jorda er flat også...
Det triste er at de har gjort feil på ytterligere et par ting, for eksempel fylte de igjen med leire i dype groper i fundamentet - leire som bærelag - strålende!!
Jeg snakket med en betongstasjon i dag, og de sa at det bare er de første dagene en betongplate genererer litt varme å snakke om.
De sa at var det -5 på søndag, så var platen også -5.
Har meddelt byggfirmaet disse opplysningene, får se hva de svarer. Man blir jo ganske lei; hvordan kan de være så uopplyste og uvitende? De tror vel at jorda er flat også...
Det triste er at de har gjort feil på ytterligere et par ting, for eksempel fylte de igjen med leire i dype groper i fundamentet - leire som bærelag - strålende!!
mener entreprenøren at gulvvarmefordeleren som er OVENFOR betongen ikke fryser heller? Hvorfor i det hele tatt slippe på vann i systemet i første omgang?
Ingen fordelere mm tilkoblet. Bare slangen i platen som går inn i kjelleren. Skal kobles inn senere.Nefcairion skrev:
Han hadde vann i dem for trykkprøving og lot vannet være igjen ved støpingen. Tilsynelatende hensiktsmessig å ha vann i dem ved støping.
Sist redigert:
Klikk her for å svare