Hei,

Er det noen som har lagt vannbåren gulvvarme, 16mm slange, på eksisterende gulv? Hadde tenkt å bruke bjelkelag oppå, og tenkte i mitt stille sinn at det mest praktiske og rimeligste burde være å skjære opp en sponplate i 20 cm brede biter og lage en type bjelkelag. Det var helt til jeg oppdaget at sponplate bare finnes i 12 mm plater nå?!? Hvordan kan det ha seg?... om man ikke vil ha gulvspon selvfølgelig, men det er jo ingen vits når man skal sage bort spoen (etter å først ha betalt ekstra for den).

Tips? :)

Finnes jo 12mm slang.

Jeg hadde 17mm slange men brukte vanlig ytterpanel 22x120mm i stedet for strimlet sponplate, husker den kostet ca 9kr/m. La dette i hele huset (190kvm) på eksisterende undergulv.
Med 3cm mellom bordene blir cc for slangen 30cm.
Vet at mange andre her har gjort på samme måte.

Jeg rev ut det gamle gulvet og la nytt med sporede 22mm sponplater og 17 mm slange. Var ikke mye arbeid og beholdt takhøyden.

Du kan jo legge sporad sponplate flytende oppå ditt eksisterende undergulv. En noe billigere og smidigere variant er å i stedet legge sporad celleplast på det eksisterende gulvet, men da mister man 8mm til (totalt 30mm altså) av takhøyden. Jeg har brukt begge systemene, og de fungerer utmerket begge to.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.