R
-RB- skrev:
Jeg ville ha forlenget veggen med flere lag gips alternativt en tynn planke kledd med gips. Deretter primet og pusset opp høyden med gipsmørtel. Så kan man lime papirstrimler over alle skjøtene, sparkle, slipe og male.
ja det var dette jeg hadde håpet på også men vi snakker om å heve veggen ca 0,4cm til 0,6 cm for å komme i nivå med benkeplaten og det finnes ikke slike tynne gipsplater å bygge med, det er der jeg halter akkurat nå og leter dermed etter alternative materialer. Noen som vet? Typ flere lag av noe papir eller hva?

Sist redigert:
Roland112 skrev:
ja det var dette jeg hadde håpet på også men vi pratar om å øke veggen ca 0,4cm til 0,6 cm for å komme i nivå med benkeplaten og de finnes ikke noen slike tynne gipsplater å bygge med, det er der jeg halter akkurat nå og leter dermed etter alternative materialer. Noen som vet? Typ flere lag av noe papir eller hva?
Jeg oppfattet det som at veggen også skulle forlenges i sideveis. Det var der jeg tenkte meg gipsplatene. Ellers ville jeg pusse opp høyden med gipsmørtel. Lime en papirrems over skjøten som dessuten brettes over overkanten og deretter sparkle, slipe og male. Kanskje kan man droppe papirremsen, og bare sparkle.

R
Sist redigert:
R
min tanke nå er å skru fast en masonittplate på begge sider slik at sparkelen har noe å hvile mot og skape en skarp kant. Men hvilken sparkel?

Vanlig sparkel går ikke bra å legge i så tykke lag som du har tenkt deg uten du trenger å bruke f.eks. husfix eller gipsplaster som nevnt tidligere.

http://www.bauhaus.se/smp-gipsputs-25-kg.html
Denne er den eneste jeg selv har brukt. Det ser ut som om den finnes i mindre pakker også. Den er smidig å arbeide med.
Ikke glem primer. Det trengs på de malte overflatene.

R
-RB- skrev:
[lenke]
Denne er den eneste jeg selv har brukt. Det virker som om den finnes i mindre forpakninger også. Den er smidig å arbeide med.
Ikke glem primer. Det trengs på de malte overflatene.
ok, jeg har en boks med Knauf startprimer som man har før man legger fliser, er det den primern jeg skal male med før?
Så skal jeg lete etter husfix eller gipsputs!
takk alle!

R
ok takk!

R
Nå så. Bygde på med klosser i sidelengs og så bygde jeg en ramme i masonite eller hva det er rundt. Deretter hadde jeg en perfekt ramme å legge husfix i. Nå skal de få tørke ordentlig og pusses opp.
Hva sier dere nå, skal jeg ha veggmaling også på oversiden eller skal jeg ha en type hvit lakkmaling som er sterkere mot flekker og glass osv?
Hvordan pusser jeg dette senere, har man spesielt sandpapir og vann samtidig?

Blå bøtte og hvit beholder med materiale på en hylle innrammet med masonitt, del av et pågående byggeprosjekt i et hjem.
En nybygget ram laget av masonitt på en benk med verktøy og en beholder av husfix i nærheten.

Sist redigert:
Du sliper med vanlig sandpapir, tørt - ingen vann!

Fargevalget får en fargeekspert uttale seg om.

R
ok, vanlig sandpapir. Veggmalingen som resten av veggene bruker er Alcros veggmaling, ikke matt.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.