• Liker
kalubah
  • Laddar…
Kanon, den var det! Takk! Dårlig med informasjon på hjemmesiden bare. Kan faktisk ikke finne noen informasjon i det hele tatt...:x

Ikke veldig mye informasjon om dette... :x

Vil du ha diffusjonsåpen isolasjon på innsiden av kjellerveggen, så kan open-cell polyuretan være et alternativ, som sprøytes direkte mot veggen.

Noen her på forumet ble anbefalt å sprøyte closed-cell polyuretan på innsiden av kjellerveggen. Jeg syntes det virket litt tvilsomt, men jeg mener å huske at han fikk den anbefalingen fra to forskjellige firmaer, hvorav jeg har engasjert det ene til å isolere mitt tak, og jeg er meget fornøyd med det, og syntes de var gode også.

Closed cell høres jo rart ut, men jeg antar at open-cell kunne være likestilt med det jeg er ute etter.

Leste også artikkelen i GDS og ble nysgjerrig til jeg så prisen, 600kr/kvm...

Heldigvis trenger jeg ikke så mange kvadrat så det kan nok være ok. Har vært i kontakt med forhandleren og den planlegger å introdusere det for det svenske markedet i begynnelsen av 2014.

GDS er vel i grunnen en dansk avis.
Men poenget med å isolere på utsiden er at varmen innenfra skal hjelpe til med å tørke ut kjellerveggen, isolerer du innsiden flytter du dessuten inn "kuldegrensen" lenger inn i veggen sett fra utsiden og fukten blir værende i veggen om man er uheldig.

I det siste nummeret viser de et prosjekt der de bruker Ytongs Multipor for å isolere innsiden av en vegg. Virker å være et lignende produkt.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.