13.733 lest ·
21 svar
14k lest
21 svar
Gjerde med skjult skrue
Ja først så lagde jeg en kloss med styrende hull som jeg brukte som distanse. Men jeg oppdaget ganske raskt at det gikk like bra på frihånd når det er så glissent mellom spilene. Satte skruen midt på ribben og omtrent 45 grader skrå.Nicklasand skrev:
Hei, off topic men om du ser dette, fint gjerde! Vi skal bygge noe lignende. Det jeg lurer på er om du brukte 45x28 spiler som du skrev i startinnlegget? Det hørtes tykt ut i mine ører men ser veldig bra ut på bildene du har lagt opp! Prøver å få tak i 45x22 men ikke det letteste å finne for tiden. Håper du orker å svare
Cquencer skrev:
Hei,N newgirl skrev:Hei, off topic men om du ser dette, fint gjerde! Vi skal bygge noe lignende. Det jeg lurer på er om du brukte 45x28 spiler som du skrev i startinnlegget? Det hørtes tykt ut i mine ører men ser veldig bra ut på bildene du har lagt opp! Prøver å få tak i 45x22 men ikke det letteste å finne for tiden. Håper du orker å svare![]()
Takk, ja vi er fortsatt veldig fornøyde og har fått mange komplimenter for gjerdet.
Stemmer at det er 45x28. Tror det blir vanskelig å finne noe tynnere som er trykkimpregnert i alle fall.
Jeg testet en del med rester før jeg bestemte meg, og jeg tror trikset er at man også har ordentlige dimensjoner på stolper og bjelker for at det skal bli god proporsjon. Jeg har 95x95-stolper og 95x45-bjelker. Så felte jeg også inn bjelkene i stolpene 40mm så det blir kompakt og bra.
Lykke til og gi lyd fra deg om du har flere spørsmål!
/Micke
Tusen takk for raskt svar, da tør jeg nok satse på 28mm likevel! Og takk for ekstra info, det blir til å felle inn her også
Cquencer skrev:
Hei,
Takk, ja vi er fortsatt veldig fornøyde og har fått mange komplimenter for gjerdet.
Stemmer at det er 45x28. Tror det blir vanskelig å finne noe smalere som er trykket i alle fall.
Jeg testet litt rundt med avkapp før jeg bestemte meg, og jeg tror trikset er at man også har ordentlige dimensjoner på stolper og bjelker for at det skal bli bra proporsjoner. Jeg har 95x95-stolper og 95x45-bjelker. Så felte jeg også inn bjelkene i stolpene 40mm slik at det blir kompakt og bra.
Lykke til og hør av deg om du har flere spørsmål!
/Micke
Tror ikke du bør ha tynnere virke enn 28mm selv om du skulle finne det, jo tynnere det er desto mer slår det seg.
Klikk her for å svare