49.616 lest ·
320 svar
50k lest
320 svar
Gir Isovers distansehylse luftspalte (fasadeskive)?
Jeg skrev ikke om min fasade, om det er et fuskebygge eller ikke har vel ikke med forskertallene å gjøre?????H hul skrev:Urimelig spørsmål, hvordan skal jeg kunne vite hvor mye fuktighet din fasade slipper gjennom?
Ditt bygge kan være et skikkelig fuskebygge da kreves selvfølgelig en større luftomsetning.
Ventilerer du ikke bort fukten så får du en enstegstettet konstruksjon og det er vi nok enige om at du ikke vil ha.
Det jeg ville ta opp er om tallene, dvs luftomsetning, er nok for alle alternativene eller hvilket nivå som eventuelt er det man skal strebe etter. Men du ville snakke om min fasade, mitt fuskebygge eller om den lekker fukt/vann hvilket er helt uinteressant......
Forskning skjer med en baktanke. Et firma hjelper til med sin "kunnskap".R roli skrev:Jeg skrev ikke om min fasade, om det er et fuskebygg eller ikke har vel ikke med forskersifrene å gjøre?????
Det jeg ønsket å ta opp er om sifrene, dvs luftomsetning, rekker for alle alternativene eller hvilket nivå som eventuelt er det man skal strebe etter. Men du ville snakke om min fasade, mitt fuskebygg eller om det lekker fukt/vann, hvilket er helt uinteressant......
Det var et eksempel.R roli skrev:Jeg skrev ikke om min fasade, om det er et fuskebygg eller ikke har vel ikke med forskersifrene å gjøre?????
Det jeg ville ta opp er om sifrene, dvs luftomsetning, er tilstrekkelig for alle alternativene eller hvilket nivå man eventuelt skal strekke seg etter. Men du ville snakke om min fasade, mitt fuskebygg eller om den lekker fukt/vann, noe som er helt uinteressant......
Man kan ikke sette et tall på hva som er akseptabel luftomsetning for det avhenger jo av så mange parametere.
Type fasade, geografisk beliggenhet, står huset på en høyde eller ikke, tettbebygd område?
Men når det finnes forskning som viser at kun horisontal lekting ikke er bra, så ville jeg fulgt det.
Hvorfor er alltid stålprofiler perforerte ellers?