Det er 3.7m til taket. Gipsskiven er 2.5 m. Så har man skjøtt med ny gipsskive. Og denne skjøten buer ut ca 4 mm.
Hva er mest hensiktsmessig å gjøre?
Helst hadde jeg ønsket å slipe det. Men dette betyr å slipe gjennom kartongen og at gipset blir bare 8 mm der. Og skruene?

Hva tror dere?

Spørsmålet er hvorfor det buler ut? Kanskje er det enklere å utbedre det enn å slipe så mye?

Huset ble bygget i 2005.
Kjenner ikke for å rive så mye :(

Selv om det føles surt er det trolig enklere å rive ned den øvre platen og fikse hva som trengs bak, før en ny plate kommer opp. Å slipe bort papiret ned i gipsen tror jeg ikke er helt optimalt.

Et sent, kanskje dumt, spørsmål: men har du forsøkt å skru fast platen der den buler? Eller finnes det ingen list der i det hele tatt?

Det er ikke så at det er en remse lagt i en skjøt som ikke er nedsenket?

Et alternativ kan kanskje være å bredsparkle ut åsen 2-3 dm oppover og nedover slik at den blir mindre fremtredende.

• Liker
corre og 1 annen
  • Laddar…
mycke_nu skrev:
Et alternativ kan kanskje være å bredsparkle ut åsen 2-3 dm oppover og nedover så den blir mindre framtredende.
Funker nok om det skal tapetseres. Verre om det skal males, da blir det nok å sparkle meteren minst i begge retninger, men det kommer jo også an på hvor nøye man er.

Hvis man skulle sparkle.
Hvilken sparkel er mest egnet? Finnes det noe som ikke krymper?
Og som tørker fort?

mycke_nu har helt rett!
Jeg gjorde det samme på våre malte vegger.
4m høye og skjøtet med remse uten fas. Sparklet ca 3dm ut til begge sider, 3 ganger. vanlig "lett hånd veggsparkel".

/Thomas

Ok.

Skal teste med gipsmørtel. Håper det går å bruke mot malte gipsplater.

Men ikke glem å ha en pappremsa i skjøten, hvis det nå ikke allerede finnes.

Det finnes.

Gipspuss er ganske grovt og vanskelig å slipe!

Følg mycke_nu's råd så blir det bra!

Hvilken sparkel ville dere anbefale?

Lett hånd medium.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.