Holder på å renovere et rom i huset mitt som har treetex i taket. Tanken er å gipse taket. Må jeg fjerne treetexen først, eller kan jeg sette gipsen direkte på?
Dessverre kom jeg på dette etter at jeg allerede har begynt å sette opp den nye veggen, men jeg tenker at jeg i så fall beholder treetexen under takbjelkene.
Under treetexen er det råspont mot vinden og derpå gammel sponisolering.
Det er allerede veldig kaldt i dette rommet, så jeg vil helst ikke forringe isolasjonen, men samtidig vil jeg jo ikke at gipsen skal falle ned...
Dessverre kom jeg på dette etter at jeg allerede har begynt å sette opp den nye veggen, men jeg tenker at jeg i så fall beholder treetexen under takbjelkene.
Under treetexen er det råspont mot vinden og derpå gammel sponisolering.
Det er allerede veldig kaldt i dette rommet, så jeg vil helst ikke forringe isolasjonen, men samtidig vil jeg jo ikke at gipsen skal falle ned...
Tretex er bra isolasjon, så la det sitte igjen. Skru gipset med gipsskrue for træregel, men for 2 eller 3 lag med gips avhengig av tretexens tykkelse.
Takk, ja lengre skrue må anskaffes så det når til undertaket 👍🏻 Og det medfører ingen problemer at underlaget er "mykt" under gipsen?N Nissegandhi skrev:
Klikk her for å svare