Vi holder på å renovere et mindre rom hvor vi vil fikse taket. Jeg begynte å prøve å fjerne de gamle platene, men det var en type trefiberplate, tror det er tretex, og den virket også limt mot underlaget. Mistenker at det ville innebære en del arbeid å få fjernet disse ordentlig.

Da jeg sjekket hva som var under, synes det å være tre og skruer sitter bra.

Min plan nå er å sette gipsplater direkte på de gamle platene og skru igjennom dem. Vurderer om det skal være vanlig takgips eller om det kan holde med renoveringsgips for å redusere påbyggingen.

Har dere noen gode tips eller innspill?
 
  • Tak i lite rom med panel på veggene, synlige hull i taket der plater har blitt fjernet. Døråpninger på begge sider. Renoveringsarbeid pågår.
  • Skadet område på hvitt tak med eksponert tre under etter fjerning av gammel trefiberplate.
surris
6mm vinst med renoveringsgips. Men det funker vel, du kanskje må skru litt tettere enn cc 300. Kjør vanlig gips, enklere og billigere.
 
  • Liker
Stefan N
  • Laddar…
surris surris skrev:
6mm gevinst med renoveringsgips. Men det funker vel, du må kanskje skru litt tettere enn cc 300. Kjør vanlig gips, enklere og billigere.
Takk for input, kjør på vanlig 👍
 
Renoveringsgips krever stumt underlag. Det gjør vanlig gips også om man ikke skrur forsiktig så skruene ikke går rett igjennom. Skruer som ikke er korrekt dratt vil vise seg uansett hvordan man sparkler.
 
imported_Benno imported_Benno skrev:
Renoveringsgips krever stumt underlag. Det gjør vanlig gips også om man ikke skrur forsiktig så skruene ikke går rett igjennom. Skruer som ikke er korrekt skrudd vil vise seg uansett hvordan man sparkler.
Takk for input, skal tenke på dette 👍
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.