Hei!

Vi har et lettbetonghus (Siporex) med Tretex-plater på ytterveggene. Det ser ut til å være en distanse fra veggen og tretexen.

Vi vurderer nå om vi kan pusse Tretexen med f.eks gipsmørtel. Går det? Eller kommer det til å sprekke? Kanskje kan man sette Stucanet først for å armere? Eller kanskje det er nok å påføre en primer siden det antagelig vil suge en del?

Hva tror dere?

Takk og ha det!

Tretexen er for myk til å tåle eventuelt trykk. Hvis noen faller mot veggen, sprekker pussen lett. Tror det "enkleste" er å fjerne tretexen...

Tretex må jo være djevelens påfunn. Jeg tror ikke det blir bra å gipse på den av ovennevnte årsaker. Enten plukke ned og sette opp osb+gips så man har litt å henge bilder i eller forsøke å skru en gips utenpå.

Om jeg tar ned så fjerner jeg jo isolasjonen de gir, men det er kanskje ikke så mye uansett... jeg vet ikke helt. Har hørt at det er som 3 gipsplater.

Det er klart at det blir vanskelig å feste ting på Trectexen også siden det er en avstand mellom tretexen og betongveggen også... eller finnes det en god måte for det? Hvis jeg i stedet setter opp vev så trenger jeg i så fall en god løsning på dette.

Takk.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.