Hvordan har du tenkt med fallene? Skal hele gulvet falle mot slukene eller skal du ha plant på noen steder? Den enkleste måten å få til fallene er å legge Combiform som du kan dra et Cykelstyre mot på høydepunktene.
 
  • Liker
Mikael_L
  • Laddar…
Det går også an å støpe med en fallaser, men det er mer brysamt da du må flytte den hele tiden for de ulike fallene.
 
Det er tenkt fallet rundt de to brønnene innenfor garasjeportene skal ha fall fra 3m fram/bakover og 1,5m side/side for hver brønn, så smeltet snø etc renner ned i brønnene. For øvrig slett gulv.

De to mindre brønnene ved dørene bare et lokalt fall så vann man heller ut etc renner ned.

Hva jeg forstår av kombiform vil den synes i overflaten av betongen når man er ferdig?
 
Man river bort plastlisten på Combiformen i forbindelse med slipingen og får dermed ingenting synlig i overflaten. Det kan komme sprekker der når betongen tørker, men det får du uansett. Jeg ville satt slike i skjøten mellom plant og fallet. Samt en midt mellom gulvslukene, deretter drar du av mot dem og gulvslukene.
 
Mikael_L
Bare av litt nysgjerrighet, hva er grunnen/fordelene med hardbetong?
 
Du får et mye hardere overflatelag som tåler slitasje bedre samt at du kan velge farge på gulvet.
 
Mikael_L
OK
Matti_75 skrev:
Du får ett mycket hårdare overflatelag som tåler slitasje bedre
Bra for f.eks. verksteder der man kjører inn biler med piggdekk, osv kan jeg tenke meg.

Har muligens hardbetong en mer tett overflate også, suger inn mindre vann og også andre væsker? (olje glykol osv)
 
Ja, det er mange fordeler, ikke minst prisen. Kostnaden for materialet lander på ca 50:-/kvm og så holder det like lenge som platen, har jeg hørt, for en vanlig hjemme-garasje. Alt blir klappet og klart i forbindelse med at man støper platen, man trenger ikke male eller legge noe annet på ved senere anledning.

Her finnes en del info

www.[B]modernbetong[/B].se


Jeg er noe trøtt på dette akkurat nå. Hadde avtalt med en som skulle støpe min plate med hardbetong allerede i høst, så utsatte og utsatte de det og plutselig slo kulden til, nå har de lovet og lovet å fikse det men ingenting skjer.
Så jeg har begynt å lete etter andre som kan gjøre det, alternativt gjøre det selv. Alle er veldig opptatte nå etter den lange kalde vinteren. Men jeg vet ikke, nok for at jeg er handy men en 120kvm plate med et par kuvertfall, man vil ikke gjerne mislykkes... Fikser man dette selv på 3-4 mann om man leier inn riktig verktøy fra Cramo? Og fremfor alt hvordan gjør man det? Jeg trenger jo i så fall begynne med å få oversikt over alle momentene og alle tips og triks først :)
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.