Du snakker altså om to rette trappløp med motsatte retninger og en repos i mellom? En enkel løsning som kan bli ganske stilig. Hvis du kan forankre reposen i veggen på to sider, trenger du en stolpe som støtter det frie hjørnet. I forkant av reposen, mellom stolpen og veggen, trengs det en bærende regel på minst 45x120, om vi snakker om trappløp og repos som er 90 cm brede.
 
S Skogsmusen skrev:
Denne siden brukte jeg da jeg lagde min trapp.
Enkel å bruke og alle mål får man direkte.
[lenke]
[bilde] [bilde]
pen trapp! Og underbar side. Takk! Hva er trinnene i for materiale?
 
  • Liker
Djoon og 1 annen
  • Laddar…
S Skogsmusen skrev:
Denne siden brukte jeg når jeg lagde min trapp.
Enkel å bruke og alle mål får man direkte.
[lenke]
[bilde] [bilde]
Igjen - for en jævla toppside!!! Nå er jo trappen i prinsippet klar! :)
 
Antwerpen Antwerpen skrev:
snygg trappa! Och underbar sida. Tack! Vad är planstegen i för material?
Takk.
Stegene er i eik, kjøpt fra et lokalt sagbruk, 35 mm tykkelse, høvlet, slipt, oljet, klart:D.
 
  • Liker
Antwerpen
  • Laddar…
S Skogsmusen skrev:
Takk.
Trinnene er i eik, kjøpt fra et lokalt sagbruk, 35 mm tykkelse, høvlet, slipt, oljet, klart:D.
Hva betalte du for dem? Jeg vurderer å kappe til benkeplater i eik.
 
Antwerpen Antwerpen skrev:
Igjen - hvilken jævla toppside!!! Nå er jo trappen i prinsippet klar! :)
;) Livet skal være lett, lykke til og returnér når trappen er klar med bilder av hvordan det ble.
 
  • Liker
Antwerpen
  • Laddar…
Antwerpen Antwerpen skrev:
Hva betalte du for dem? Jeg vurderer å kappe til benkeplater i eik.
Nesten jeg ikke tør å fortelle, hvis du ikke forteller til noen andre da, 2500:-
 
S Skogsmusen skrev:
Knappe jeg tør å fortelle, om du ikke forteller til noen andre så, 2500:-
Men det er jo ok for solide plansteg. Jeg tror mine kommer til å lande på 4-5k, noe jeg ser som overkommelig hvis man tenker på hva en bestilt trapp koster :)
 
Hei,

bumper denne tråden litt med et off topic-spørsmål:

Dimensjonene i trappen min vil skille seg noe mellom delen nedenfor og ovenfor hvileplanet (det er altså to rette trapper). Det er litt forskjell i helling og trinn-dybde. Trinnhøyden er den samme. Hva er viktigst å få så enhetlig som mulig? Helling, trinn-dybde eller trinnhøyde? Trinnhøyde, ikke sant?
 
Samme trinnhøyde er viktigst. Trapper med varierende trinnhøyde er håpløse å gå i.
 
  • Liker
Joak
  • Laddar…
S Skogsmusen skrev:
Denne siden brukte jeg når jeg laget trappen min.
Enkel å bruke og alle mål får man direkte.
[lenke]
[bilde] [bilde]
Fin løsning på trapp.
Tenker om og vurderer egenbygd nå.
Hva er dimensjon på dine vanger, og hvordan har du festet trinnene?
 
R Repkire skrev:
Fin løsning på trapp.
Tenker om og funderer på egenbygd nå.
Hva er dimensjonen på dine vanger og hvordan har du festet trinnene?
Litt usikker, men mener det ble 45x245.
Kan komme tilbake ved interesse.
 
R Repkire skrev:
Fin løsning på trapp.
Tenker om og funderer på egenbygd nå.
Hva er dimensjon på dine vange og hvordan har du festet trinnene?
Takk for rask respons.
Tar gjerne info om dimensjon og innfesting av trinn.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.