Bygger opp nytt garasje på eksisterende plate.
Så i går når alt var isolert og plastet, satte jeg på byggvarmeren for å slippe å jobbe i null grader, men når jeg kom ut i dag etter jobb, har jeg fått opp varmen, men jeg ser at det er som dugg på gulvet. Der plasten ligger ut på gulvet ser man små ansamlinger av fukt, omtrent som sommerdugg.
Føles litt sånn, kommer jeg til å måtte rive opp plasten noen steder for å kunne tørke ut ved isoleringen også?
Er det bare mot betongen skulle jeg gjette at det er platen som gir fra seg fukt, om det er mot isolasjon kan det være syll og bjelker som gir fra seg fukt. Man bør tørke ordentlig før man setter inn plasten så dette ikke skjer. Er det bare ved betongen så teip opp overlappet som er over betongen mot veggen og la platen tørke ut med varmen på.
Jeg antar at det er på oversiden fuktigheten har dannet seg?
Det er gulvet som er kaldt, og nå når du varmer luften, kondenserer den varme fuktige luften mot en kald overflate, dvs. på plasten som ligger mot det kalde gulvet på samme måte som du ser på betonggulvet der ingen plast har ligget. Der er betongen fuktig og under plasten tørr, for der har fuktigheten samlet seg på plasten i stedet.
Det er naturlig, og det er jo derfor du har plasten mot veggene dine, for at fuktigheten ikke skal nå de ytre delene som er kaldere og kondensere inne i veggen.
Det er gulvet som er kaldt og nå når du varmer luften så kondenserer den varme fuktige luften mot en kald overflate, dvs på plasten som ligger mot det kalde gulvet på samme måte som du ser på betonggulvet der ingen plast har ligget. Der er betongen fuktig og under plasten tørr for der har fukten samlet seg på plasten istedenfor. Det er naturlig og det er jo derfor du har plasten mot dine vegger for at fukten ikke skal nå de ytre delene som er kaldere og kondensere inne i veggen.
Men fukten må komme fra et sted. I en vanlig bolig kommer den fra utåndingsluft, bad, vask og kjøkken. Hvis ingen av de finnes i garasjen så finnes det en annen fuktkilde som bør identifiseres først.
Jeg antar at det er på oversiden fuktigheten har dannet seg?
Det er gulvet som er kaldt, og nå når du varmer luften så kondenserer den varme fuktige luften mot en kald overflate, altså på plasten som ligger mot det kalde gulvet på samme måte som du ser på betonggulvet der ingen plast har ligget. Der er betongen fuktig og under plasten tørr, for der har fuktigheten samlet seg på plasten i stedet.
Det er naturlig, og det er jo derfor du har plasten mot veggene dine for at fuktigheten ikke skal nå de ytre delene som er kaldere og kondensere inne i veggen.
Stemmer at det er på oversiden av plasten, jeg kan ikke se eller kjenne noe under plasten mot gulvet eller isolasjonen.
Garasjen har stått kaldt siden i sommer, og snø har kommet inn med sko og andre ting som har ligget ute, så litt fuktighet har kommet inn.
Takk Oceanis
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.