Jeg skal legge en masonite på denne benkeoverflaten og lurer på hvordan jeg best kapper den til riktige mål.

Sponplatene er kappet med skinne og dykk­sag, og det blir nøyaktig. Jeg kunne gjort det samme med masoniten, men jeg mangler for øyeblikket en overflate for å håndtere den skjøre masoniten på... Vurderer derfor om det fungerer å grovkappe masoniten, feste den på plass på sponplaten og deretter bruke fresen med kopieringsstålet?

Forkanten på benken skal ha en list, og derfor vil jeg at kanten også på masoniten er skarp og rett.

Hvis du limer den ordentlig langs hele forkanten, går det nok fint å finpusse/frese kanten etterpå. Ligger den bare løst, kan det hende at den begynner å smuldre og bli vanskelig?

Masoniten skal være en "offer-overflate" som jeg lett kan bytte ut, så jeg tenkte å nagle den fast med t-dykkert - men, point taken, selv om den ikke er limt så skal den jo sitte fast for at det skal gå smidig å frese.

Det gikk ikke an å frese direkte og få en skarp kant på masoniten. Det går hvis man legger en tynn plate oppå som man også freser litt av, men det ble mer tungvint enn å rigge et bord og ta senkesagen og skinnen igjen.

• Liker
Oldboy
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.