Vårt hus ble tilleggsisolert for 15+ år siden og da slo man på en panel i bilat tømmer-stil. De tre midjene fra 50-tallet er dermed borte og huset ser ganske anskrinlig ut etter min mening når veggene blir så ensartede uten noe som bryter opp. Skokartong liksom.

Jeg har googlet og fundert litt selv men kan ikke komme på noen god måte å få til en midje eller to. Jeg vender meg derfor hit for litt forslag. Har dere noen ideer?

Vi skal vedlikeholdsmale i nær fremtid og da vil jeg benytte anledningen til å endre omrammingene rundt vinduene til litt stiligere design. I forbindelse med det hadde det jo vært fint å få til disse midjene.
 
  • Rødt hus med hvite vinduskarmer og skrått tak, sett bak grener. Det mangler dekorelementer fra 50-tallet, som diskuteres i forumtråden.
  • Rød trepanel på husvegg, nærbilde med hvitt vindusramme i bakgrunnen. Skildrer diskusjon om estetikk og behov for midjebranker.
Mats-S
B Barkjanne skrev:
Vårt hus ble etterisolert for 15+ år siden og da satte man på en panel i frest tømmer-stil. De tre midjene fra 50-tallet er dermed borte og huset ser ganske grelt ut etter min mening når veggene blir så enhetlige uten noe som bryter opp. Skoboks liksom.

Jeg har googlet og fundert litt selv men kan ikke komme på noen god måte å få på plass en midje eller to. Jeg vender meg derfor hit for noen forslag. Har dere noen ideer?

Vi skal male om innen nær fremtid og da vil jeg benytte anledningen til å endre listene rundt vinduene til en litt penere design. I forbindelse med det hadde det jo vært fint å få til disse midjene.
Du kanskje kan finne noe på denne siden:
https://se.pinterest.com/sarajardstam/panel/
 
  • Liker
InsidersUnited
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.