Status
Stengt for ytterligere svar.
Mikael_L
R bossebyggarn skrev:
Kult at du kan raljere om det. De rammede barnefamiliene som lå og sov og fikk besøk av ranere som pekte våpen mot dem for litt kjappe penger kan sikkert se det morsomme i det hele. Om det står i Expressen så har det ikke engang skjedd, det har jeg nettopp lært meg.
Neida, jeg raljerte ikke. I så fall kunne jeg si at TS også raljerer- med meg..., ... det er bare at vi lever i forskjellige virkeligheter, jeg beskrev min.

Men jeg går med på at mitt innlegg ikke drev spørsmålet eller tråden videre, så langt er jeg enig.
Men det gjør ikke disse følge-diskusjonene heller, så du driver også tråden offtopic.
Vi kan fortsette å diskutere dette i noen innlegg til, om du vil.

C
Finnes en tråd om skydd i vegger (primært for tilfeller der en terrorcelle kjører i et kjøretøy og skyter på hus langs veien).

E EI30-SaC skrev:
TS ønsket byggetekniske råd. Alle som vil diskutere ts psykiske helse
Det finnes folk som har et behov for å finne noen å hakke på. Noen som skiller seg litt ut fra mengden. Et lite påhopp så kan man få noen tomler opp av likesinnede. Det gjør susen for signalstoffene.

B Byggdjuret skrev:
Les ikke Expressen de er ikke en sunn avis
Det har du rett i. Les fri media i stedet og først og fremst, kontroller kildene. For et par tiår siden faktasjekket jeg et tidsskrift som het SD-Kuriren. Jeg bestilte dommene fra tingretter og lagretter rundt om i landet og kunne konstatere at rapporteringen stemte med kildene. (Akkurat det tidsskriftet ble kjennetegnet av at det forekom en og annen sarkastisk formulering angående gjerningsmenns bakgrunn, mens medier som Expressen i stedet kjennetegnes av at signalement forties, bortsett fra når gjerningsmannen har fått statsborgerskap. Da unngår de aldri å påpeke at gjerningsmannen er "svensk". De gangene en mistenkt er blond eller blåøyd blir det kakefest i redaksjonen.)

Men den som ikke vil tro, tror ikke engang når man har en perm full av "skrøner fra tingretter og lagretter". Men nå 20 år senere trenger man nok hundrevis av studiepoeng i kriminologi, helst fra Södertörns høyskole, for å tro at det som skjer ikke skjer.

L leifa.k skrev:
2st Schäfre som er litt "drillet"
Da gjør du rett ifølge overlevelsespresten. Hunder skal være hensiktsmessige, drillet og to i antall.

Altaböke Altaböke skrev:
Hvis du tror at trusselen er innbrudd når du er hjemme, så er den amerikanske politiets erfaringer med home defense kanskje relevant; jeg laget en video på svensk om det da jeg bodde i USA
Kan man engelsk er også denne interessant:

Sist redigert:
  • Haha
  • Liker
Fadai og 1 annen
  • Laddar…
C
T Trulli skrev:
Regner med at politiet rekker fram på 10 max 20 min.
Med mindre du har gode kontakter, ser jeg dette som en stor svakhet i planen din. Tenk deg selv om du var en kjønnssertifisert lav-affektiv hen-politi som knapt har løpt 3 kilometer på 9 minutter, men som har de rette verdiene. Kjører du da og forstyrrer noen skumle Orte-gutter som "vet hvor postkassen din bor" eller kjører du heller og plukker inn en frustrert fattigpensjonist som har skrevet neger på Facebook? Nordmannen må innse at han ikke har staten på sin side. Det du trenger er det preppers på engelsk kaller Mutual Assistance Group. Og dere trenger ikke stole på Internett eller mobilnett.

• Haha
Fadai
  • Laddar…
R
En helt vanlig onsdag morgen i Älvsjö: "Knivbevæpnet mann brøt seg inn hos familie".
Ikke lett å holde tellingen på hvor mange lignende hendelser som har skjedd denne uken men om vi skal tro kriminologene på Byggahus:

• Barnefamilien som bor i rekkehuset har skiltet i sosiale medier om hvilke rikdommer de har og da må barna regne med å våkne av glassplinter
  • De får skylde seg selv som ikke har flyttet til et område der sånt her ikke skjer
  • Det er bare Expressen som fremhever det negative, alle burde bare lese nyheter om mellon i stedet
  • Familien er paranoide om de trodde at dette kunne skje dem
Har jeg forstått det riktig?

• Liker
Spoz og 4 andre
  • Laddar…
R bossebyggarn skrev:
En helt vanlig onsdag morgen i Älvsjö: "Knivbevæpnet mann brøt seg inn hos familie".
Ikke lett å holde tellingen på hvor mange lignende hendelser som har skjedd denne uken men om vi skal tro kriminologene på Byggahus:

• Barnefamilien som bor i rekkehus har skiltet i sosiale medier om hvilke rikdommer de har, og da får barna regne med å våkne av glasskår
  • De får skylde seg selv som ikke har flyttet til et område der slikt ikke skjer
  • Det er bare Expressen som fremhever det negative, alle burde bare lese nyheter om mellon istedenfor
  • Familien er paranoide om de trodde at dette kunne skje dem
Har jeg forstått det riktig?
Hva vil du egentlig si med dette innlegget?

R
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Hva vil du egentlig si med dette innlegget?
At jeg synes det er fryktelig usympatisk, uempatisk og uvitende å sitte her og raljere og påstå at alle som tror at dette kan inntreffe er gale og paranoide. Samtidig som lignende fryktelige hendelser inntreffer stadig oftere og påvirker veldig mange mennesker.

• Liker
Spoz og 2 andre
  • Laddar…
R bossebyggarn skrev:
Att jag tycker det er fryktelig usympatisk, uempatisk og uvitende å sitte her og raljere og påstå at alle som tror at dette kan inntreffe er gale og paranoide. Samtidig som lignende fryktelige hendelser inntreffer oftere og påvirker veldig mange mennesker.
Min følelse er mer at mange syntes det var ganske overdrevet å bygge om sitt hjem på den måten som TS planla. Det finnes forskjellige måter å holde buset ute...

R
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Min følelse er mer at mange syntes det var ganske overdrevet å bygge om hjemmet sitt på den måten som TS planla. Det finnes forskjellige måter å holde kjeltringer ute på...
Og dette til tross for at ingen her vet noe som helst om TS bakgrunn og situasjon og trusselbilde.
Og til tross for at TS var tydelig på at han ikke ønsket synspunkter kring dette men kun ønsket byggetips.
Like forbannet skulle folk blande seg inn og forminske og latterliggjøre.

Men det var spesielt ikke den aspekten jeg reagerte på. Det var alle som hånlo av at man hevder at slike hendelser inntreffer og i prinsippet legge skylden på de som utsettes fordi de "burde flytte".

Gratulerer til dere som tror at dette er science fiction men for mange andre er det nå hendelser man dessverre knapt trekker på skuldrene over når de inntreffer enda en gang i nærområdet. Å raljere på andres bekostning bare fordi man ikke klarer å sette seg inn i deres situasjon er ganske usympatisk. Å påstå at slikt som dette bare skjer hvis man viser frem pengene sine samtidig som man ser overskrift etter overskrift om enda en 90-åring som har blitt slått og ranet i hjemmet eller en småbarnsfamilie som våknet av glasskår er ganske usmakelig.

Men nyhetsdekningen sier ingenting, har jeg fått lære her, for de løfter bare frem det verste. Om det nå ikke har skjedd noen økning kan man likevel undre seg over hvorfor media ikke så noen nyhetsverdi i disse hendelsene for noen år siden.

Sist redigert:
  • Liker
Spoz og 2 andre
  • Laddar…
Sist redigert:
  • Sint
Markarbetaren
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.