Jeg vil fjerne den følgende l-profilen øverst er det gulv (til et loft), under plate. Jeg kommer ikke til skruehodene fordi gulvet er i veien. Jeg prøvde å sage av en skrue og deretter bore (nedenfra), men klarte ikke å få den bort. Antar at skruene er herdet på en eller annen måte så de ikke kan bores bort (?). Noen som har et godt tips til hvordan jeg får bort denne?
L-profil av metall festet til et trestykke med flere skruer, med plater under og synlige skruer som stikker ut.

• L-formet metallbeslag festet med skruer mellom treverk og metallplate, vanskeligheter med å fjerne skruene på grunn av tildekket tilgang.
Kan du ikke bare sage av vinkelen i stedet for skruene?

Har ingen slik sag... men kan alltid låne. Hva for sag skal man bruke?

Tigersag med et metallblad, borte på 10sek.

Takk!

eller en baufil

Har prøvd med baufil, men det ser ut til å være et evighetsarbeid (og jeg har 4 stk l-jern å fjerne)...

Eller en vinkelsliper med kappeskive, men husk at det spruter gnister så vær forsiktig, rigg eventuelt et vått teppe så du minimerer gnistregnet.

Herdet montasjeskrue burde man jo kunne bryte av på undersiden med hjelp av en polygrip (Motortang) og deretter kanskje presse inn morakniven for å løfte det lille som er igjen av skruen fra stålregelen og bare slå til vinkeljernet med hammeren.... Kanskje....

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.