Har i garasjen/gymmet en regel som ligger støpt inn ca 5m, den har ikke forstyrret meg nevneverdig men nå i dag så jeg at den så litt sliten ut og den var skikkelig råtten ytterst. Utrolig at den har klart seg så lenge uansett da den ligger ubeskyttet utvendig sett. Hadde også maur som hadde bestemt seg for å henge rundt den så nå må den fjernes.
Er det hakkemeisel som gjelder?
Hva skal jeg støpe igjen med etterpå? Det er betong under reglen så trenger bare avskjerming utover ved støping.
Har i garasjen/treningsrommet en regel som ligger støpt ca 5m inn, den har ikke plaget meg nevneverdig men nå i dag så jeg at den så litt sliten ut og den var skikkelig råtten lengst ut. Utrolig at den har klart seg så lenge likevel da den ligger ubeskyttet utenfra sett.
Hadde også maur som hadde bestemt seg for å henge rundt den så nå må den fjernes.
Er det huggmeisel som gjelder?
Hva skal jeg støpe igjen med så? Det er betong under regelen så trenger bare å skjerme det utad ved støping.
Tanken er å flyte hele gulvet senere i år.
[bilde]
[bilde]
En skikkelig kraftig brekkstang med lang vektarm brukte jeg, men for tynnere sviller.
Du kan også prøve å skru ned en kraftig fransk treskrue for å få tak, men kanskje for råttent til det.
En skikkelig kraftig kubein med lang hendel brukte jeg, men for tynnere bunnsyller.
Du kan også prøve å skru ned en kraftig fransk treskrue og få grep om det, men kanskje for råttent for det.
På bildet ovenfor har jeg fjernet ca. 5-6 cm med en vanlig kniv, det er mykt et par dm inn i garasjen og deretter blir det hardere inntil omtrent 1m inn der det føles som hardt solid tre. Kan som sagt være en god idé å forsøke å bende opp dritten med et stort kubein, tenkte jeg ikke engang på.
På bildet ovenfor har jeg fjernet typ 5-6 cm med en vanlig kniv, det er mykt et par dm inn i garasjen og deretter blir det hardere til omtrent 1m inn der det føles som hardt, solid tre. Kan som sagt være en god idé å prøve å bende opp dritten med en stor brekkstang, tenkte jeg ikke engang på.
Kjøp en skikkelig lang, eller forleng håndtaket med et rør utenpå. Sørg for å få inn brekkjernet langt inn under, langs med bjelken.
betong, men det kommer jo til å gå ut på utsiden så må være for utendørsbruk.
det er jo en garasje, så like bra dimensjonere for litt belastning - det er jo så lite men ville sagt noen form for reparasjonsbetong. Glem ikke å stryke på prime før, og la 5mm for å jevne til med flytsparkel - ettervann og dekk over betongen i fire dager. les på sekken.
sikkert noen som har mer kloke synspunkter.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.