Hei! Vi har en gammel porttelefon i vår gang som vi gjerne vil fjerne (har ikke vært i bruk på mange mange år). Den er etter alt å dømme frakoblet, det skjer i det minste ingenting når man løfter av røret. Vi er dessverre ikke de hendige typene, men kan på egen hånd vel sparkle og male på det meste. Det ville likevel vært fint å slippe å ta inn håndverkere for en såpass liten oppgave. Kunne vi klare dette selv, og hvordan skal vi i så fall gå frem? Noe spesielt vi bør tenke på?
Klipp da av trådene og dytt dem inn i hullet de går inn i.
Hvis veggen er tapetsert (og overmalt) kan du teipe fast en bit ny tapet utenpå. Teip nøye så den ikke flytter seg sideveis. Deretter skjærer du en rute gjennom BEGGE lag tapet. Ta selvfølgelig løs den tilteipede først. Så fjerner du også den fastmalte gamle tapeten, skrap nøye.
Nå har du et stykke vegg uten tapet og en ny bit tapet som passer på den plassen.
Fyll el-røret med litt fugemasse. Lim fast den nye tapeten. Sparkel utenpå hvis det er nødvendig, etter at tapetlimet har tørket. Mal.
Klart
Hvis veggen er tapetsert (og overmalt) kan du teipe fast en bit ny tapet utenpå. Teip nøye så den ikke flytter seg sideveis. Deretter skjærer du en rute gjennom BEGGE lag tapet. Ta selvfølgelig løs den tilteipede først. Så fjerner du også den fastmalte gamle tapeten, skrap nøye.
Nå har du et stykke vegg uten tapet og en ny bit tapet som passer på den plassen.
Fyll el-røret med litt fugemasse. Lim fast den nye tapeten. Sparkel utenpå hvis det er nødvendig, etter at tapetlimet har tørket. Mal.
Klart
Klikk her for å svare
