Hei! Vi har en gammel porttelefon i vår gang som vi gjerne vil fjerne (har ikke vært i bruk på mange mange år). Den er etter alt å dømme frakoblet, det skjer i det minste ingenting når man løfter av røret. Vi er dessverre ikke de hendige typene, men kan på egen hånd vel sparkle og male på det meste. Det ville likevel vært fint å slippe å ta inn håndverkere for en såpass liten oppgave. Kunne vi klare dette selv, og hvordan skal vi i så fall gå frem? Noe spesielt vi bør tenke på?
 
  • Gammel porttelefon på vegg ved siden av en inngangsdør i en gang, med dørhåndtak og kikkhull synlig.
Åsa Lund
Telefonen er en del av et system som eies av enten din utleier eller av din borettslag.
Feilmeld den og benytt anledningen til å spørre om/når systemet skal skrotes?
 
  • Liker
BirgitS
  • Laddar…
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Telefonen er en del av et system som eies av enten din utleier eller av borettslaget ditt.
Feilmeld den og benytt sjansen til å spørre om/når systemet skal skrotes?
Takk Åsa! Det er borettslag og foreningen har meddelt at "det bare er å fjerne den" da den ikke er i bruk lenger.
 
Da er det vel bare å skru den av, klippe av kabelen og putte den inn i veggen og sparkle over hullene?
 
Åsa Lund
Klipp da av trådene og dytt dem inn i hullet de går inn i.
Hvis veggen er tapetsert (og overmalt) kan du teipe fast en bit ny tapet utenpå. Teip nøye så den ikke flytter seg sideveis. Deretter skjærer du en rute gjennom BEGGE lag tapet. Ta selvfølgelig løs den tilteipede først. Så fjerner du også den fastmalte gamle tapeten, skrap nøye.
Nå har du et stykke vegg uten tapet og en ny bit tapet som passer på den plassen.
Fyll el-røret med litt fugemasse. Lim fast den nye tapeten. Sparkel utenpå hvis det er nødvendig, etter at tapetlimet har tørket. Mal.
Klart (y)
 
  • Liker
Alfredo
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.