J justusandersson skrev:
Enten bytter du ut A-reglene med C 24-regler eller så skrur du fast B-reglene i A-reglene. Alt i henhold til vedlagt bilde.
[bilde]
Det er ikke så lett!!
Siden vi ikke vet noe om lastene, går det ikke an å regne det ut. Det er ofte knekkelengden som er det kritiske i disse tilfellene. I tillegg øker nedbøyningen på bjelken jo lengre det er mellom søylene, så den kan måtte byttes.
Alt som er bygget inn der er dimensjonert for å klare seg slik det ser ut nå, begynner man å endre noe må man regne alt om igjen.

Les mitt forrige innlegg. Det går an å beregne lastene ved hjelp av plantegningene. Min oversikt viser at den korte spennvidden gjør at bjelkedimensjonen er tilstrekkelig. Problemet er stenderne av ukjent klasse som med 70 mm dybde begrenser knekkbelastningen.

• Liker
Rabbithole
  • Laddar…
Ritning av byggdetaljer med snitt av tak, yttervägg och innervägg, inklusive material som gipsskiva och mineralull, från Bo i Trä AB. Ritning från Stadsbyggnadskontoret, teknisk beskrivning för enfamiljshus i Växjö, med detaljerad bygginformation och kontaktuppgifter. Byggnadsritning för garage med specifikationer för material, isolering, ventilation och teknisk beskrivning, inklusive signatur och datum. Fikk tegninger (alt de hadde, 4 stk) fra Byplanleggingskontoret.

• Liker
P001
  • Laddar…
J justusandersson skrev:
Les mitt forrige innlegg. Det går an å regne på lastene ved hjelp av planene. Min overslag viser at den korte spennvidden gjør at bjelkedimensjonen er tilstrekkelig. Problemet er stendere av ukjent klasse som med 70 mm dybde begrenser knekklasten.
Noen ytterligere tanker om hvordan man kan gjøre med ledning av de dokumentene jeg vedla?

Reglene i den bærende hjerteveggen i bv er ifølge den tekniske beskrivelsen 34x70 c/c 300 mm. Har reglene rundt døråpningen den dimensjonen?

J justusandersson skrev:
Reglene i den bærende hjertetveggen i bv er ifølge den tekniske beskrivelsen 34x70 c/c 300 mm. Har reglene rundt døråpningen den dimensjonen?
Nei, alle er 45x70.

Da gjelder det som jeg har skrevet tidligere.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.