Tenkte sjekke om det er noen her som har brukt Finja 280, flyter det ut bra og hvordan blir overflaten?

Ifølge Finja passer det bra i en kjeller da det tåler fuktvandring og dessuten kan man legge fliser direkte oppå, det høres jo veldig bra ut, og man kan legge det i sjikt fra 5-100mm.

Hilsen
Newman

280 flyter ikke ut særlig bra, det er vanskelig å planflyte med den om man ikke er vant. Men det avhenger selvsagt av hvor tykt du skal legge, jo tykkere desto bedre utflytning. Det finnes sikkert sparkel som er bedre egnet for ditt formål, se på Ardex greier for eksempel. De er kjempeflinke med sparkel.

Finja er dårlig på å håndtere reklamasjoner. kjøp et annet merke. ardex er bedre både som produkt og support.

Har sett litt på ardex greier men det som passer meg best der heter k301 og er av en annen prisklasse enn Finjas, dessuten blir det minst 2 sparklinger med et slikt siden det maks kan legges med 30mm per lag, og overflaten jeg skal legge har nok et snitt på 25-30 mm og dypere på enkelte steder.

Om man merker at det er vanskelig å få plant kan man da kanskje legge et tynt lag si 5mm av noe mer lettflytende oppå? Og hva anbefaler dere i så fall. Jeg tiltrekkes mest av 280 pga priset, ca 175kr/25 kg, men visst får ikke gjerrigheten ta overhånd.

Visst, du kan jo prøve å gjøre det så bra som mulig med 280, og i verste fall legge på en runde Ardex K14 eller noe, for å få det perfekt.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.