Hei alle forumister.
Jeg har et par fliser i kjelleren med bom (60x30). Gulvet er lagt på et gammelt finsatsgulv som er avrettet med flytsparkel.

Vurderer om det går an å fikse bom:en på plass? Kan man bore opp hull i fugen og fylle med for eksempel ankermasse? (Epoxy), har sett at det finnes noe som heter Fix-A-Floor der man sprøyter inn en festemasse under flisen via hull i fugen, men det er dyrt og ser ikke ut til å være noe som brukes i Norge.

Vet at det riktige er å slå istykker flisen, slipe bort gammel fug, prime gulvet og legge om flisene, men jeg vil vite om det finnes noen alternativer?

Ville ankermasse være et alternativ eller finnes det noe annet feste materiale man kan sprøyte inn som er bedre?

Takk på forhånd.

Henrik P
 
Lurer på det samme. Er Fix-a-floor bra? Ser at det selges på amazon. Finnes det andre/bedre alternativer for fliser som sitter delvis løst?

Hos meg ligger noen fliser helt løst. Jeg la dem selv, 30x60cm og burde 1) kjøpt bedre fix og 2) hatt fix under flisene. Kan man løfte opp de løse flisene og legge dem om med bra fix?

Nybegynner på dette med flisgulv. Mitt første prosjekt med 30x30cm gikk kjempebra. Mitt andre prosjekt (dette) derimot... :(
 
Sist redigert:
B ByggareBobbyMcgee skrev:
Lurer på det samme. Er Fix-a-floor bra? Ser at det selges på amazon. Finnes det andre/bedre alternativer for fliser som sitter delvis løst?

Hos meg ligger noen fliser helt løst. Jeg som la dem 30x60cm og burde 1) kjøpt bedre fix og 2) hatt fix under flisene. Kan man løfte opp de løse flisene og legge dem på nytt med bra fix?

Nybegynner på dette med flisgulv. Mitt første prosjekt med 30x30cm gikk helt fint. Mitt andre prosjekt (dette) derimot… :(
Ja, begynn med å fjerne alle løse fliser. Så må du ha noe å slipe/skrape/frese bort gammelt fix på gulvet og på flisene. En type skive til vinkelsliperen for eksempel. Så legger du på litt ny primer. Så er det bare å legge flisene i nytt fix.
 
  • Liker
ByggareBobbyMcgee
  • Laddar…
Tusen takk for svar! Mistenker at det meste av feilen for meg ligger i lågpris-fixet jeg kjøpte. Oppdaget at best før datoen var passert. Siden fix sikkert har en ganske lang holdbarhet, gjetter jeg at posene har ligget og samlet støv en stund... primeren har jeg brukt på samme underlag en gang tidligere, så den er bra.
Omtrent tre av førti fliser sitter fast i gulvet, resten er løse. For en vits...

Vel, flisene ser ut til å kunne reddes i det minste.
 
  • Liker
AG A
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.