vi har lagt vannbåren gulvvarme i gangen, og lagt varmeplater men hva skal man lime fast gulvgipsen med? hva bruker man? :)
 
Jeg brukte noe som het BoardFix da jeg monterte gips på sponplate. Men det var uten gulvvarme, og jeg vet ikke om det fungerer med det, men det kan kanskje være verdt å sjekke ut...
 
Må du lime? Det går jo an å skru ellers, om man har full kontroll på slyngene det vil si!!:D
 
Man skal lime OG skru for å holde ned gipsplaten. Når limet har tørket kan/bør(?) man ta opp skruene så de ikke trekker seg oppover.
Leste dette i en annen tråd her, søk!

Mvh//Janne
 
Ardex S48 brukte jeg da jeg limte fast gulvgips i gangen. Gjorde som gadu skrev, først lim og deretter skruer som jeg så fjernet når limet hadde tørket.
 
S
det beste med akkurat ardex S48 er at det egentlig ikke trengs noen skruing
 
Hvordan sitter dine varmeplater fast?

Jeg la gulvgips i gangen 15kvm i går. Har også vannbåren varme i plater under. Mine plater er bare lett stiftet til lektene som ligger under, så å lime gipsen der føles meningsløst. Jeg skrudde bare. Klarte å unngå å treffe slangen, men det er litt nervøst å skru. Tegn nøye hvor slangen går.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.