379 lest ·
4 svar
379 lest
4 svar
Feste rekkverk? Midlertidig løsning med minst mulig anstrengelse
Har et trappegelender fra 67 som er skrudd fast i betong, gjennom årene har hullet for den midtre skruen blitt utvidet og den sitter nå løst. Det holdes fast av de andre to. Kan jeg fylle hullet med noe å skru skruen i, så den ikke vipper? Redd for at de andre to i endene vil løsne også.
Mine forutsetninger: inderlig lei av alt som heter oppussing (det pleier å gå over) veggen er en overmalt vinyltapet og altfor store inngrep med påfølgende sparkel vil skille seg ut noe aldeles, men det må jeg kanskje svelge. Bredsparklet 80 kvm vinyltapet må den brenne. Det er en massiv skrue boret direkte i betongen og hullet er nå porøst og smuldrer. Kan jeg fylle det med noe og så skru i igjen? Helst noe enkelt, billig som gjør at det sitter beint frem til jeg tar tak i å renovere trappen. Overveier av og til å sette fyr på hele sulamitten, men dessverre brenner ikke betong så bra.
Forslag? Hån?
Mine forutsetninger: inderlig lei av alt som heter oppussing (det pleier å gå over) veggen er en overmalt vinyltapet og altfor store inngrep med påfølgende sparkel vil skille seg ut noe aldeles, men det må jeg kanskje svelge. Bredsparklet 80 kvm vinyltapet må den brenne. Det er en massiv skrue boret direkte i betongen og hullet er nå porøst og smuldrer. Kan jeg fylle det med noe og så skru i igjen? Helst noe enkelt, billig som gjør at det sitter beint frem til jeg tar tak i å renovere trappen. Overveier av og til å sette fyr på hele sulamitten, men dessverre brenner ikke betong så bra.
Forslag? Hån?
Bygningsvaktmester
· Norrahammar
· 105 innlegg
Dette er ikke riktig, men trykk i litt kemankare i hullet og sett i skruen før det stivner. Da kommer den ingensteds hen senere.
Du vil dessverre bli skuffet over kemankare. For at det skal fungere må du ta ned rekkverket, rense hullet og fjerne alt løst, blåse rent hullet i dybden og så bruke kemankare. Det er lav sannsynlighet for at en snarvei her vil gjøre deg fornøyd.Vrana skrev:
Klikk her for å svare