Jeg bytter isolasjon på min sovehems (der det er veldig lavt under taket og skråtak). Tenkte å bruke SPU-plater i stedet for den mineralullen som ligger der. Det gir meg 3-4 cm ekstra, noe som kan høres lite ut, men når det er veldig trangt kan det føles som veldig mye

.
I dag sitter det 30x65-regler, ganske tett, mellom takstolene og på disse er en enkel gipsplate skrudd fast. Min forhåpning er at jeg med SPU-isolasjonen skal kunne ha tynnere isolasjon og da slippe å bruke reglene og skru gips direkte på takstolene.
Går dette? Det er 100 cm mellom takstolene og skråtak som er noe flatere enn 45 grader. Det jeg lurer på er om det rett og slett er for langt mellom takstolene, og dersom det er tilfellet, er det mulig å legge regler mellom (ikke på) takstolene (festet med L-vinkler f.eks.) for å gi gipsen ekstra støtte?
Finnes det ulike typer gips og i så fall en spesiell type som passer bedre for skråtak?