Litt for sent tips nå, men har man svake bjelker og tung last så er et alternativ å legge et lass grus på bakken, jevne ut og legge trykkimpregnerte bjelker på grusen.

De to pilarene er en meter ned i bakken og 30 cm over bakkenivå. Krever nok sin mann å få dem opp derfra.

Prøveboret en pilar med 12 mm bor i går og kom 20 cm ned med slagbormaskin. Så gikk det tregt. Tanker på Jula's borhammer fra Meec, 600 kroner dukket opp. Leste at den borer gjennom betong som smør. Men hvem vet?

useless useless skrev:
Det er ikke nok å bore noen hull og stikke ned litt jern. Skal armeringen gjøre nytte må den gå gjennom hele pilaren. Jeg vet ikke hvor høye de er, men jeg gjetter at det er mer enn noen dm? Skal du bore en halvmeter-en meter så er det nok enklere å lage en ny pilar.

H
Roger G Olsson Roger G Olsson skrev:
De to plintene er en meter ned i bakken og 30 cm over bakken. Krever nok sin mann å få opp derfra.

Prøveboret en plint med 12mm bor i går og kom 20cm ned med slagboremaskin. Så gikk det tregt. Tanker om Jula's borhammer fra Meec, 600 spenn dukket opp. Leste at den borer gjennom betong som smør. Men hvem vet?
får mye ny betong for 600
Jeg hadde ikke kløna med å bore.
Ferskere betong er seigere å bore i med.

Boret har jeg iofs allerede. Men det du sa om å løfte fundamentet rett opp, jeg kanskje faktisk klarer det. Papprøret gjør nok at det er lav motstand gjennom bakken. Det høres verdt å prøve!

H Hallerudsbo skrev:
tiden og prisen på et 1 M borr så hadde jeg heller laget nytt fundament.
15 cm bredde bør jo gå å bare løfte rett opp og i med ny betong.

H
Ja det går.
Ellers har du en huske til barna eller lignende så er det tau og talje eller heng deg i tauet for å få hjelp til å løfte opp.

jeg selv hadde byttet ut plinten og gjort om.
Men ellers la den være uten.

• Liker
Roger G Olsson og 1 annen
  • Laddar…
Med 12 plintar på 9 kvadrat ville jeg ikke engang vurdere å plukke opp to fordi de mangler armering. Jeg vet ikke engang om jeg ville vurdere armering.

• Elsker
Roger G Olsson
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.