6.292 lest ·
20 svar
6k lest
20 svar
Feste armeringsjern i hull
Litt for sent tips nå, men har man svake bjelker og tung last så er et alternativ å legge et lass grus på bakken, jevne ut og legge trykkimpregnerte bjelker på grusen.
De to pilarene er en meter ned i bakken og 30 cm over bakkenivå. Krever nok sin mann å få dem opp derfra.
Prøveboret en pilar med 12 mm bor i går og kom 20 cm ned med slagbormaskin. Så gikk det tregt. Tanker på Jula's borhammer fra Meec, 600 kroner dukket opp. Leste at den borer gjennom betong som smør. Men hvem vet?
Prøveboret en pilar med 12 mm bor i går og kom 20 cm ned med slagbormaskin. Så gikk det tregt. Tanker på Jula's borhammer fra Meec, 600 kroner dukket opp. Leste at den borer gjennom betong som smør. Men hvem vet?
useless skrev:
H
Hallerudsbo
Verktøyentusiast
· Värmland
· 3 837 innlegg
Hallerudsbo
Verktøyentusiast
- Värmland
- 3.837 innlegg
får mye ny betong for 600Roger G Olsson skrev:
De to plintene er en meter ned i bakken og 30 cm over bakken. Krever nok sin mann å få opp derfra.
Prøveboret en plint med 12mm bor i går og kom 20cm ned med slagboremaskin. Så gikk det tregt. Tanker om Jula's borhammer fra Meec, 600 spenn dukket opp. Leste at den borer gjennom betong som smør. Men hvem vet?
Jeg hadde ikke kløna med å bore.
Ferskere betong er seigere å bore i med.
Boret har jeg iofs allerede. Men det du sa om å løfte fundamentet rett opp, jeg kanskje faktisk klarer det. Papprøret gjør nok at det er lav motstand gjennom bakken. Det høres verdt å prøve!
H Hallerudsbo skrev:
H
Hallerudsbo
Verktøyentusiast
· Värmland
· 3 837 innlegg
Hallerudsbo
Verktøyentusiast
- Värmland
- 3.837 innlegg
Ja det går.
Ellers har du en huske til barna eller lignende så er det tau og talje eller heng deg i tauet for å få hjelp til å løfte opp.
jeg selv hadde byttet ut plinten og gjort om.
Men ellers la den være uten.
Ellers har du en huske til barna eller lignende så er det tau og talje eller heng deg i tauet for å få hjelp til å løfte opp.
jeg selv hadde byttet ut plinten og gjort om.
Men ellers la den være uten.
Klikk her for å svare