M MagHam skrev:
Men da får TS en ømtålig enkelgips med alle dets ulemper.
OSB og rotgips kanskje?

C cpalm skrev:
Jeg ville kjørt ROT-bokser, slang og fisket. Gå horisontalt så mye som mulig og velg et fåtall velvalgte steder hvor du trenger å gå vertikalt over spikerslagene hvor du fjerner en planke. Noter at du må løsne 3-4 planker for å unngå å bryte av fjæren. Ikke for at det kanskje spiller så stor rolle om du uansett skal gipse.
Jeg ville nok kjørt den metoden. Burde være enklest. Det som kan skape litt problemer er hvis veggene er fylt med sagflis, da blir det litt mer trøblete å få fram slangen.
Samtidig blir jeg ikke klok på bildet hvor du prøveboret med hullsagen, der innenfor er det jo moderne isolasjon. Men den veggen er kanskje nyere enn resten?

D Dublin skrev:
Jeg ville nok kjørt den metoden. Burde være enklest. Det som kan skape litt trøbbel er om veggene er fylt med sagflis, da blir det litt trøblete å få frem slangen.
Samtidig blir jeg ikke klok på bildet der du har prøvd å bore med hullsagen, for der inne er det jo moderne isolasjon. Men den veggen er kanskje nyere enn resten?
Huset er påbygd og ombygd flere ganger gjennom årene, men den veggen skal være original ifølge forrige eier. Har ikke engang reflektert over at isolasjonen er av mer moderne type. Kanskje har man isolert i etterkant ved å plukke bort planker og fylle veggen.

Har nok landet i å prøve å fiske med hull og kanskje løsne en enkelt planke om det stopper opp et sted.

• Liker
Dublin
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.