Skalman65 skrev:
på hvilket sätt skulle det vara rimlig, hva har jeg gått glipp av å skrive som får deg til å skrive så?
Du har kanskje gått glipp av å se på produktbildene på deres hjemmeside? Det er tydelig at kleshengerne stikker ut et antall centimeter fra garderoben. Skyvedørene monteres derfor 60 cm fra veggen, og innredningen er 45 cm. For den som vil ha skyvedørene tett inntil for å bygge et grunnere garderobeskap, finnes tverrstilte kleshengerholdere, som også vises på bildene.

Kjøp mer gulv, dra frem innredningen, legg gulv hele veien og plasser tilbake innredningen, monter deretter skyvedørene på 60 cm dybde?

Skalman65 skrev:
Akkurat det samme jeg tenkte, men er litt bekymret for slangene, derfor vurderte jeg litt på om en 2 mm metallplate kunne fungere som beskyttelse,
Nei, da ødelegger du jo sagen!
Hvor grunt ligger slangene?

Jeg ville ha stilt inn sagen på nøyaktig gulvtykkelsen, heller litt mindre enn mer.
sager man en halv mm for grunt kan man bryte løs biten uansett.

Og ja, det går utmerket å skjøte under gulvskinnen.
Men mål riktig nå :rolleyes:

Det er LK's forfreste sponplater for 16mm slanger.
Men som du foreslår å stille inn sagen på litt mindre for deretter å bryte av, kunne fungere utmerket.

Jeg forstår ikke helt problemet, jeg fraråder deg å flytte inn skyvedørene, det blir ikke bra. Skal du kappe gulvet burde det være ganske enkelt å ta ut siste planken (klikkgolv) og sage av den.

pbengtsson skrev:
Jeg forstår ikke helt problemet, jeg fraråder deg å flytte inn skyvedørene, det blir ikke bra.
Skal du kappe gulvet burde det være ganske enkelt å ta ut siste bordet (klikkgulv) og sage av det.
Han skal ikke flytte inn skyvedørene, han skal dekke gulvet med litt klikkgulv 60 - 45 cm fra veggen, der det ikke er lagt noe gulv (av sparsommelighet).
Skalman vil altså bare ordne en pen skjøt, som altså gjemmes under dørskinnen.

• Liker
pbengtsson
  • Laddar…
KnockOnWood skrev:
Han skal ikke flytte inn skyvedørene, han skal dekke gulvet med litt klikkgulv 60 - 45 cm fra veggen, der det ikke er lagt noe gulv (av sparsomhet).
Skalman vil altså bare ordne en pen skjøt, som altså skjules under dørrskinnen.
Du har helt rett, det må være det TS mener, gulvet slutter under gulvskinnen på 60cm, men så blir det en glipe til innredningen på ca 15cm. Denne tråden burde være med på høyskoleprøven i leseforståelse.

• Liker
KnockOnWood
  • Laddar…
pbengtsson skrev:
Du har helt rett, det må være det TS mener, gulvet slutter under gulvskena på 60cm, men så blir det en glippe til innredningen på ca 15cm. Denne tråden burde være med på høyskoleprøven i leseforståelse.
Stakkars de som skal ta høyskoleprøven da.
Og stakkars de som skal rette prøvene :D

• Liker
BiFuel
  • Laddar…
En enkel måte å løse det hele på er å bare legge resten av gulvet i garderoben for deretter å skjule skjøten mellom de to "forskjellige gulvene" med skinnen for skyvedørene.

Jeg har kappet et klikkgulv på lignende måte før, men da hadde jeg tilgang til dykkesag og et multiverktøy (for å kappe de siste cm der ikke klingen kom til). Det fungerer å ta de siste cm med stemjern også.

Ligger gulvvarmeslangen rett under hadde jeg også lagt en plate under, kanskje med noe masonite/papp ekstra. Men jeg ofrer jo heller klingen enn rørene. Kommer man ikke helt gjennom så skjærer man lett det siste med en bladkniv.

Skyvedørsskinnen er ganske bred så det er ingen finjustering som trengs.

pbengtsson skrev:
Jeg har kappet et klikkgulv på lignende måte før, men da hadde jeg tilgang til dykksag og et multiverktøy (for å kappe de siste cm der bladet ikke nådde).
Det går med en vanlig sirkelsag også, litt mer kronglete å påbegynne snittet bare. Dybdeinnstilling 1-2 mm mindre enn gulvets tykkelse, så kan man skjære eller bryte resten. Jeg har fjernet masse flytende gulvsponplate på den måten - fantes riktignok ingen slynger under, men derimot et gammelt tregulv som jeg for alt i verden ikke ville skade.

Hvordan går det med garderoben? Et bilde ville jo vært på sin plass for å få slutt på alle som tviler på at du har forstått hvordan garderoben skal monteres.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.