Hei!
Har sett noen tråder om lignende og nå kommer jeg også og spør. Jeg bor i leilighet i hus bygd i 1938 og har slike vinduskarmer. Tror dere at det er eternitt? Det flasser en del på undersiden av det som ser ut til å ha vært et ekstra lag av noe. Det ser jo ganske stygt ut, men kan det være farlig å pirke det bort? Det sitter teip på den ene ventilens skarpe kanter siden den er i sønnens rom.
Takk på forhånd for svar.
Har sett noen tråder om lignende og nå kommer jeg også og spør. Jeg bor i leilighet i hus bygd i 1938 og har slike vinduskarmer. Tror dere at det er eternitt? Det flasser en del på undersiden av det som ser ut til å ha vært et ekstra lag av noe. Det ser jo ganske stygt ut, men kan det være farlig å pirke det bort? Det sitter teip på den ene ventilens skarpe kanter siden den er i sønnens rom.
Takk på forhånd for svar.
Ser ut som Granit. Eternittvinduskarmer var vanligvis mønstrede på undersiden, samt utstyrt med produsentens navn. Type: Lommaskivan, eller lignende.
Så. Nei. Ikke farlig i det hele tatt. Ikke engang om det hadde vært eternitt, hadde det vært farlig for noen, med mindre platen falt ned på tåa di.
Staffan
Så. Nei. Ikke farlig i det hele tatt. Ikke engang om det hadde vært eternitt, hadde det vært farlig for noen, med mindre platen falt ned på tåa di.
Staffan
Si det til det gamle garasjetaket mittAnna_H skrev:
Ser virkelig ikke ut til å være eternit. Male på undersiden med f.eks. klarlakk uansett hva det er, kanskje er det lettest. Ikke fordi eternit er farlig, men fordi man ikke vil ha flak som faller uansett om det er maling, lakk eller eternit, og å skrape er slitsomt...
Bra tips med lakk, takk!J Jotsat skrev:Si det til det gamle garasjetaket mittMen innendørs, nei, det gjør det ikke.
Ser virkelig ikke ut til å være eternit. Male på undersiden med for eksempel klarlakk uansett hva det er kanskje er lettest. Ikke fordi eternit er farlig, men fordi man ikke vil ha flak som faller uansett hva det er om det er maling, lakk eller eternit og å skrape er slitsomt...
Klikk her for å svare