Kjøpte Z-panel i vår på jem og fix. Da tok de 14:- /meteren.
Byggmax tok 25.
Skulle ned forrige uke og bestille en pall til. Da tok jem og fix 25 :- meter men byggmax 18:-.

Gjelder å sjekke rundt

• Liker
Nalleman64 og 1 annen
  • Laddar…
K
Hvor lenge tror dere at de høyere prisene vil vare? Ser at byggmax tar 26.95 for vanlig 45x70 i dag...

D Daniel 109 skrev:
Det er klart at prisene følger med ned. Sagbrukene må jo produsere for å overleve. Så hvis etterspørselen minker, må de jo konkurrere med prisen.
Byggevarehusenes innkjøpspriser kommer til å gå ned ja. Men når forbrukerne har vent seg til en høyere pris, kan byggevarehusene benytte anledningen til å øke sine marginer litt.

• Liker
Liquid og 5 andre
  • Laddar…
Det finnes jo på mange steder mer enn ett byggevarehus og kundene er prismedvitne. Så jeg tror ikke at de kan holde opp marginene særlig mye.

L
K Kallebo skrev:
Hvor lenge tror dere at de høyere prisene vil holde seg? Ser at byggmax tar 26.95 for vanlig 45x70 i dag...
Leverandørene spår at dette vil holde seg opptil 18 måneder.

• Liker
Nalleman64
  • Laddar…
Z Zorn skrev:
Skjer det ikke forhandlinger angående innkjøpspriser periodisk og ved neste forhandling kanskje prisene synker noe for oss forbrukere. Hvis man ser på børskursen som har sunket betydelig siden toppen så bør en justering være på sin plass. Nedover. Håper jeg.

Har lagt merke til hos 3 byggevareforhandlere i mitt område hvordan lagrene med impregnert er velfylte. Bygger folk fortsatt terrasser eller er det motsatt?
Når en terrasse i år har blitt dobbelt så dyr som i fjor begynner folk å dra ørene til seg. Da er det ikke alle som har råd til å slå opp et dekke på 100kvm.

• Liker
Dortmunder DAB
  • Laddar…
T Ejmelie skrev:
Ikke gøy å se de der prisene på OSB plater :worried:. Jeg skal jo akkurat kjøpe OSB til mitt Attefallshus :thumbdown:
mange byggefirmaer erstatter osb med 12mm sponplater for å klare prissettingen.

K Kallebo skrev:
Hvor lenge tror dere at de høyere prisene kommer til å holde seg? Ser at byggmax tar 26.95 for vanlig 45x70 i dag...
1 år, eller så lenge som markedet fortsatt ruller i samme fart.

T Ejmelie skrev:
Ikke kult å se de der prisene på OSB plater :worried:. Jeg skal jo akkurat kjøpe OSB til mitt Attefallshus :thumbdown:
Jeg valgte 12mm k-ply ist. Blev 15kr/m2 billigere mot min forbauselse (y)Fortsatt dyrt dog.

W Willewonka skrev:
Jeg valgte 12mm k-ply ist. Blev 15kr/m2 billigere til min overraskelse (y) Fortsatt dyrt dog.
Amerikanerne liker Osb og ikke plyfa derav prissettingen

• Liker
Nalleman64
  • Laddar…
D Dr.L skrev:
mange byggefirmaer erstatter osb med 12mm sponplate for å klare prissettingen.
Det er jo et bedre valg. Så når forskjellen er liten ville jeg valgt plywood selv om den var litt dyrere.

• Liker
Nalleman64
  • Laddar…
Ingen bilde men fikk tilbud på en limtrebjelke 90x225 l=12m til 12000 PLUSS moms ved levering innen 3 uker. Kunne jeg vente 8 uker fikk jeg den for typ 3000 inkl i stedet. Martinsons tar visst ikke engang imot bestillinger på limtre akkurat nå hva jeg har hørt fra min selger på K-Bygg.

• Wow
Dortmunder DAB og 2 andre
  • Laddar…
PeterFalun
N NoOne2k skrev:
Når en terrasse i år har blitt dobbelt så dyr som i fjor begynner folk å dra ørene til seg. Da er det ikke alle som har råd til å smelle opp et tredekke på 100kvm.

bra

N NoOne2k skrev:
Når en terrasse i år har blitt dobbelt så dyr som i fjor begynner folk å trekke seg tilbake. Da er det ikke alle som har råd til å bygge en treplatting på 100kvm.
Nja, å ha en treplatting er jo viktigere i disse tider uansett hva det koster.

Så på reklameblad fra byggmax sommeren 2019.
Osb-plater da 148:- i dag 349:-
Panel 120mm da 11,85 i dag 22,95
Regel 45*95 da 15,95 i dag 34,95
Det er doblede priser.

• Liker
  • Trist
AAkermo og 5 andre
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.