Et spørsmål som kanskje er vanskelig å svare på over en plantegning, men verdt et forsøk da vi får tilgang til huset om en uke.
Den innringede veggen vil vi åpne et dørhull i, typ 140cm.
Min første tanke var at den var bærende, men så kom jeg på at furugulvet (gammelt undergulv) på overetasjen er lagt i retning som pilen på bilde 2 viser. Da burde vel bjelkelaget ligge i motsatt retning mot gulvet, altså burde veggen ved peisen være bærende?
Huset er bygget i 1912 og utbygd i 1964 med stuen og soverommet.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.