Elektronikkentusiast
· Göteborg
· 177 innlegg
Hei
Et dumt spørsmål, men jeg tar sjansen likevel
Har 2 smale garasjer som jeg vil gjøre om til 1 stor i stedet. Hvor sannsynlig er det at veggen som skiller garasjene er bærende?
Vil selvfølgelig kontakte en fagperson før jeg begynner å rive i veggen, men jeg vil likevel vite hva jeg skal forvente.
Det er et 2-etasjes hus uten kjeller.
Takk på forhånd
Et dumt spørsmål, men jeg tar sjansen likevel
Har 2 smale garasjer som jeg vil gjøre om til 1 stor i stedet. Hvor sannsynlig er det at veggen som skiller garasjene er bærende?
Vil selvfølgelig kontakte en fagperson før jeg begynner å rive i veggen, men jeg vil likevel vite hva jeg skal forvente.
Det er et 2-etasjes hus uten kjeller.
Takk på forhånd
Medlem
· Blekinge
· 10 117 innlegg
Tegningene som du har vedlagt er meglertegninger og derfor dessverre helt verdiløse for å kunne vurdere ditt spørsmål. Fortell litt om byggeår og byggemåte. Hva er det for materiale i kjellerveggene og bjelkelaget mellom etasjene?
Elektronikkentusiast
· Göteborg
· 177 innlegg
Takk for svaret! Det stemmer, har ikke orket å lete etter bedre tegninger i mine permer.J justusandersson skrev:
Det er en frittliggende 2-etasjers villa i skråning, byggeår 1972
Grunn: Kjeller i skråning (betongplate)
Stamme: Tre, betong/murverk
Fasade: Sandstein, fasadepanel
Beste svar
Medlem
· Blekinge
· 10 117 innlegg
Hvis du har en betongdekke mellom etasjene, noe som ikke føles usannsynlig med tanke på byggeåret, så er det mulig at veggen mellom garasjene ikke er bærende. Men i så fall kreves det en armeringstegning for at man skal kunne si det med sikkerhet.
Klikk her for å svare