thomas33 skrev:
Er det noen naboer, under eller over deg, som har fjernet denne veggen? Hvis så er tilfelle, bør du kunne fjerne også din vegg.
Lgh t.v. (se plantegning i originalinnlegg) om min bare en etasje ned har tatt ned samme vegg.

Sist redigert:
At noen andre har revet ned tilsvarende vegg er absolutt ingen klarsignal for deg å gjøre det samme.

I en betongkonstruksjon er tiporexvegger aldri bærende, de er dog armert så tigergjæringsag trengs. Det raskeste er å sage av hele dritten på midten og slå ned med slegge, men pass på så du ikke får blokker over deg.

Men om huset er dårlig tegnet eller har mangelfulle materialer, kan det bli setninger og det kan bli trykk selv på ikke-bærende vegger. Kiler bladet seg fast når du sager, bør du sjekke med profesjonelle.

Det kan også gå elektriske ledninger i skjøter osv., så sørg for at det er frakoblet/avstengt.

tiporex-blokk er ofte satt inn etter konstruksjonen er støpt.

Ok, skal youtuba litt bilmaskin, slegge, tigersag VS. Siporexplate. Selvfølgelig munnbind!

Reservasjoner notert. Skal la den avveiningen modne litt tror jeg; kommentarene over VS. åpenbare risikoer med å råd på forum (no offense) :)

* Hvilken type bedrift / yrke / utdanning søker jeg for å finne riktig type person?

* Tips om kunnskapsrikt firma/person som tilbyr denne tjenesten (vurdering på stedet) I Stockholm nord?

Bilmaskin klarer du deg nok uten, rivnings- og saneringsfirmaer pleier å håndtere selve rivningen. f.eks http://uppsalaindustriskrotning.se/ eller http://www.ufs.nu/rivning-och-sanering. de jeg har hatt kontakt med, kan være at jobben er for liten for dem dog = dyrt tilbud.

Vil du være 100 % sikker på bæreevne så er det nok en takstmann med garanti som gjelder, også dette dyrt.

Jeg ville gått for "hva da? fikk man ikke gjøre så?" eller hostet opp en del kroner.

Tipset fra Jonatan Aasa synes jeg høres ut som en mulig vei.

Jonatan Aasa skrev:
...
Men om huset er dårlig tegnet eller har manglende materialer kan det bli setninger, og det kan bli trykk selv på ikke-bærende vegger, kiler bladet seg fast når du sager bør du sjekke med proffer.
...
Ta litt av gangen og se hva som skjer.
Be naboen ovenfor danse jenka en runde mellom hver bit du sager ned :)

• Liker
kallun
  • Laddar…
KnockOnWood skrev:
Tipset fra Jonatan Aasa synes jeg høres ut som en fremkommelig vei.

Ta litt av gangen og se hva som skjer.
Be naboen over danse jenka en runde mellom hver bit du skjærer ned :)
Hehe beklager min dårlige respons. Venter på svar på forespørselen til besiktningsman.se men hvis ikke forslaget deres er rimelig, så vil jeg vurdere tigerbladsiden. Det er planen for øyeblikket iaf.

I mellomtiden nikotinsanerer jeg hele leiligheten grundig! Litt morsomt at jeg i dag så en annonse i en avis i leiligheten med en eboladoktor for Røde Kors som hadde eksakt lik uniform som min saneringsklær som jeg da sto i. Spørsmålet er: er jeg overkledd eller er de underkledd? :D (støvbeskyttelse, maleroverall, nitrilhansker og "NO-briller").

Uansett, oppdatering kommer når det skjer noe med veggen.

Sist redigert:
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.