Har en garderobe i soverommet mitt som ligger vegg i vegg med kjøkkenet mitt.
Jeg vurderer å rive veggen i kjøkkenet som er inntil garderoben for å få et større kjøkken, og også da sette igjen døren fra soverommet til garderoben.
Leiligheten er i et hus som er bygget i 1950.
Det er OK å rive veggen hvis den ikke er bærende ifølge styret.
Har ingen tegninger av leiligheten, har laget en skisse i Paint av hvordan leiligheten ser ut.
Det er veggen som er markert rød som jeg har tenkt å rive. Veggen er ca 10-15cm tykk og består av murstein og puss. Alle innervegger ser sånn ut bortsett fra en tykk vegg mellom badet og stuen som er ca 40cm tykk og er beinhard betong.
Hva tror dere, er veggen bærende?
Jeg vurderer å rive veggen i kjøkkenet som er inntil garderoben for å få et større kjøkken, og også da sette igjen døren fra soverommet til garderoben.
Leiligheten er i et hus som er bygget i 1950.
Det er OK å rive veggen hvis den ikke er bærende ifølge styret.
Har ingen tegninger av leiligheten, har laget en skisse i Paint av hvordan leiligheten ser ut.
Det er veggen som er markert rød som jeg har tenkt å rive. Veggen er ca 10-15cm tykk og består av murstein og puss. Alle innervegger ser sånn ut bortsett fra en tykk vegg mellom badet og stuen som er ca 40cm tykk og er beinhard betong.
Hva tror dere, er veggen bærende?
Nei, det er den ikke.....
Ok, takk
Hvordan vet dere at det ikke er en bærende vegg?
Hvordan vet dere at det ikke er en bærende vegg?
Ettersom det sannsynligvis er veggene som går horisontalt (i følge tegningen) gjennom huset som er bærende eller i det minste støttende. Noe som også den stiplede linjen over døråpningen mellom kjøkken og soverom indikerer.
Ok, takk
Klikk her for å svare