6.704 lest ·
66 svar
7k lest
66 svar
Er regelen bærende eller ikke?
Det svaret ga ingen løsning på TS problem, mer enn informasjon om at et innlegg ikke var til å stole på.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 196 innlegg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48.196 innlegg
Akkurat, du svarte ikke på TS sitt spørsmål, men hvis du vet at mitt svar er feil så vet du vel også hvorfor det er feil. Den informasjonen hjelper jo TS.D Daniel 109 skrev:
Så du mener ikke at det er normalt at hvis man fjerner et støttepunkt for en bjelke slik at den f.eks. blir dobbelt så lang så må bjelken være sterkere for å tåle samme last?
Det er så mange feilaktige svar at fullstendige forklaringer hver gang blir veldig mye å skrive.
Den regelen er der for å stille opp en liten vegg. Det trengs således ikke å bytte bjelke eller alt annet du hevder må gjøres.
Den regelen er der for å stille opp en liten vegg. Det trengs således ikke å bytte bjelke eller alt annet du hevder må gjøres.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 196 innlegg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48.196 innlegg
Leste du ikke det jeg svarte på?D Daniel 109 skrev:
Ta og les innlegg 57 og 58 igjen.
Tips: Det handler ikke om regelen, men om den kraftige søylen.
Unnskyld. Jeg er så vant til at folk rutinemessig siterer hele innlegg at jeg filtrerer dem bort automatisk når jeg leser.
Ja, på det spørsmålet var det et fornuftig svar.
Ja, på det spørsmålet var det et fornuftig svar.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 196 innlegg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48.196 innlegg
Å fjerne regelen, krever ingen byggemelding. Du kan også fjerne regelen som sitter sammen med søylen.N Nilssonskan skrev:
Nå har jeg ikke sett noen tegning av huset. Men, med hensyn til bjelkens tykkelse, må jeg dessverre si at det nok er praktisk umulig å fjerne søylen.
Den eneste måten, ville som sagt være en kraftigere bjelke. Men dessverre ville den blitt for grov. Det ville først og fremst blitt veldig dyrt. Men så ville det absolutt ikke sett klokt ut.
Men hvis du har noen tegninger av huset, og litt mål, så går det an å gi et mer definitivt svar.
Klikk her for å svare