Holder på å avgrense/sikre for å hindre graving i en del av grusen i hønsegården vår, og den enkleste løsningen er å gjøre dette med Leca-kuleblokker... MEN det er delvis under bakkenivå og det samles ofte vann der siden det er en bergsenkning.

Tåler Leca-kuleblokker å stå i vann som fryser til og fra om vinteren - eller kommer det til å smuldre bort? Jeg vil helst lage en løsning som holder i lengden og som kan være vanskelig å gjøre om siden vi skal bygge i nærheten også.

Alternativet er å kjøpe murblokker - men da på et helt annet budsjett (som allerede er stramt).

Takknemlig for tilbakemeldinger eller alternativer

Claes Sörmland
Nei. De er helt frostsikre hvis vann får drenere bort fra dem. Men hvis de blir som isbiter, er det nok en risiko for at biter kan sprenges løs.

• Liker
Idus
  • Laddar…
Brukte hagefliser i betong pleier å være gratis og er rimelig frostbestandige og burde være passende for formålet.

F fribygg skrev:
Brukte hageplater i betong pleier å være gratis og er rimelig frostbestandige og burde være egnet for formålet.
Ja, det hadde vært bra å få tak i. Jeg trenger å bygge en "mur" på rundt 1,5 kvm (fra siden) - så det får bli en del. Takk for tipset - skal lete etter det på nettet.

Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Nja. De er helt frostsikre om vann kan dreneres bort fra dem. Men blir de som isbiter så er det nok risiko for at det sprenges løs biter.
Nja, noen ganger kan de komme til å "stå" i vann og risikerer å fryse. :-/ Får se om jeg gjør en kombo i stedet med betongblokker (eller gamle betongplater) den biten som utsettes for vann og kanskje lakeblock øverst.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.