De siste bildene (den hvite isolasjonen) ville jeg betrakte som asbest selv om det ikke er det.
Hvis du lar et firma fjerne asbesten koster det mye, men å fjerne det selv er ikke vanskelig, det gjelder bare å være forsiktig.
Bløtlegg isolasjonen grundig før og mens du begynner å bearbeide det.
Unngå bearbeiding som gjør at det støver.
Bruk åndedrettsmaske.
Våttørk etter arbeidet.
Legg isolasjonen i poser/sekk.
Nei, asbest er ikke livsfarlig om man ikke arbeider med det daglig i mange år.
Siste bildene (den hvite isolasjonen) ville jeg betrakte som asbest selv om det ikke er det.
Hvis du lar et firma fjerne asbesten koster det masse, å fjerne det selv er ikke vanskelig, det gjelder bare å ta det forsiktig.
Bløtlegg isolasjonen grundig før og under du begynner å bearbeide det.
Unngå bearbeiding som gjør at det støver.
Bruk åndedrettsmaske.
Våttørk etter arbeidet.
Legg isolasjonen i poser/sekk.
Nei, asbest er ikke livsfarlig om man ikke jobber med det daglig i mange år.
Ville også betrakte den rørisolasjonen som asbestholdig, inntil prøver bekrefter.
Jeg er imidlertid uenig i at det er OK å fjerne asbest i rørisolasjon selv på den måten..
Asbesten er ikke bundet i isolasjonen og vil støve veldig lett, selv om man prøver å bløtlegge osv. Du vil ha asbestfibre svevende i inneluften din i lang tid hvis det ikke fjernes på en korrekt måte.
Hvis man skal gjøre det selv, bør man forhindre spredning av støv til 100%. For eksempel ved også å bruke en såkalt "glove bag"
Skulle også betrakte den rørisoleringen som asbestholdig, inntil prøver bekrefter det.
Holder derimot ikke med at det er OK å fjerne asbest i rørisolering selv på den måten..
Asbesten er ikke bundet i isoleringen og kommer til å støve veldig lett, selv om man prøver å fukte osv. Du vil få asbestfibre svevende i din inneluft i lang tid hvis det ikke fjernes på en regelrett måte.
Om man skal gjøre det selv, så bør man forhindre støvspredning til 100%. F.eks. ved å også bruke en såkalt "glove bag"
Gjør man som hun skrev så er det et godt alternativ har man overall og utstyr og samler all asbest og som hun skrev fukter det, så støver det jo ikke. Det er bedre enn å la dritten være der om man har muligheten til å fjerne det i stedet for å la det være, det gjør ingen nytte egentlig. Men da må man være nøye som en profesjonell omtrent, fukte det og ha verneutstyr og samle det sammen og ta det til gjenvinning ASAP hva jeg tolker drit være hva har man det til?
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.