Mattias Axelsson skrev:
Ja flere der årsaken ble angitt å være asbest. Også vi gjorde kontinuerlige helsekontroller pga at vi jobbet med sanering og først og fremst asbest.
Hva har det med TS spørsmål å gjøre? Ser du noen tegn på asbest der og i hvilken form og del? Forstår ikke hvorfor alle tror at en KV/VV ledning i en boligblokk skulle være isolert overhodet med asbest. Ingen krav på temp osv som ofte var en faktor, og moderniteten er på plass når maskin/nøtthårsfiltet er erstattet med MU. Det som mest skulle kunne irritere luftveiene der er evt kiselgurmassa, magnesiamassa og natriumsilikat på gasbindene når alt er ørkentørt er det ikke å leke med.

Ser ut til å være litt spoltråd også, er den sikkert identifisert, kan være riktig lumsk, akkurat som formaldehyden i den gamle hederlige MU'n. Spørsmålet er om den ikke kan forsterke chemtrails nå som den slipper ut av kraftpappens harde bånd.

Stav i det minste faren korrekt som KOW nevnte tidligere. :)
 
GK100 skrev:
Det som mest ville kunne irritere luftveiene der er evt kiselgurmassa, magnesiamassa og natriumsilikat på gasbindene når alt er ørkentørt, er det ikke å spøke med.

Ser ut som det også er litt spoltråd, er den sikkert identifisert, kan være virkelig lumsk, akkurat som formaldehyden i den gamle hederlige MU'n. Spørsmålet verdt om den ikke kan forsterke chemtrails nå når den slipper ut av kraftpappens harde lenker.

Stav i det minste faren korrekt som KOW nevnte tidligere. :)
GK100, akkurat, jeg tror at kjem er det potensielle problemet i dette huset. OT igjen men det var virkelig godt å bli kvitt den stinkende korkoplastmattan! Din kommentar om spoltråd er derimot noe nytt for meg. Kan du utdype?
 
Om det var uklart så var det ironisk ment, det er vanlig tynn stål- eller kobbertråd opprullet på en trepinne i dette tilfellet for å binde rundt isolasjonen på rørene. Det vises nok litt på noen av bildene.

Ja, hvis vi skal være litt på sporet, er nok byggingen din på grensen inn i den tiden da mange merkelige emner og materialer ble sett på som fremtiden.
 
Har ingenting med Ts spørsmål å gjøre. Det var et par andre innlegg om helserisikoer. Derfor kommentaren.
Hvorfor jeg tror at det kan være asbest i bøyingene er fordi jeg har sanert x antall nettopp for asbest.
Hva har min staving med det hele å gjøre?
 
GK100 skrev:
Om det var uklart så var det ironisk ment, det er vanlig tynn stål- eller kobbertråd oppspolt på en trepinne i dette tilfellet for å binde rundt isolasjonen på rørene. Synes nok litt på noen av bildene.
Hehe, gikk glipp av ironien totalt. Da trenger jeg ikke å endre oppfatning om hva spoltråd er :)
 
Mattias Axelsson skrev:
Har ingenting med Ts spørsmål å gjøre. Det var et par andre innlegg om helserisikoer. Derfor kommentaren.
Grunnen til at jeg tror det kan være asbest i bøyningene er fordi jeg har sanert x antall nettopp for asbest.
Hva har stavemåten min med det hele å gjøre?
Det var ikke stavemåten din, men generelt i tråder av denne typen. Og selvsagt er asbest en uting i tilfeller der det er alvorlig, vanskelig å finne i tilfeller som TS med mindre noen prøver å gjøre en geskjeft av det, som i det minste jeg noen ganger får en følelse av. Det gjelder vel forsåvidt de fleste farer som kan skape redsel hos visse mennesker, alt fra EM-felt til de mer eksotiske hjernespøkelsene.

Og for å dra litt nytte av din ekspertise, i hvilken form og hvorfor skulle asbest brukes i bøyningene i et tilfelle som TS? Hvorfor skulle den vanlige gipsen o.lign plutselig ikke være nok i en såpass moderne isolasjon hvor mineral-, slagg- eller glassull forekommer?
 
Ja Mattias, din lenke er nok nærmest en forsterkning av min tanke om geschäft og dessuten gir det et eksempel på hvor fullmoon kan ha fått sin prosentsats 90 fra. Det er altfor svepende ordelag der for at jeg skal kunne oppfatte det som noe svar på mitt spørsmål om hvor du har fått dette om bøyinger osv. fra. For å gjøre det tydelig ser det ut som et innlegg i diverse bransjetidsskrifter likt EIO angående elinstallasjoner, der jeg for egen del har tilstrekkelig stor fagkunnskap og innsikt for å bedømme mye som snømos. Dessverre er det så, og synd for de som føler seg urolige for den daglige asbestfaren, og da mener jeg ikke ev "troll" her på BH.
 
GK100 skrev:
Ja Mattias, din lenke er nok nærmest en forsterkning av min tanke om geschäft og dessuten gir det et eksempel på hvor fullmoon kan ha fått sin prosentsats 90 fra. Det er altfor svepende ordelag der til at jeg skal kunne oppfatte det som noe svar på mitt spørsmål om hvor du har fått dette om bend etc fra. For å gjøre det tydelig ser det ut som en innstilling i diverse bransjetidsskrifter likt EIO gjeldende elinstallasjoner, der jeg for min egen del har tilstrekkelig stor fagkunnskap og innsikt for å vurdere mye som snømos. Dessverre er det slik, og synd for de som føler seg bekymret for den daglige asbestfaren, og da mener jeg ikke evt "troll" her på BH.
Du får selvfølgelig tolke alt hvordan du vil.
Det er ganske morsomt å bli kalt troll så fort jeg kommenterer i en tråd og kommenterer ut fra erfaring.
Men det er klart, siden jeg bare har jobbet med sanering i drøyt ti år og sanert bend i tusentall så skal jeg ikke uttale meg i saken. Uten å overlate det til dere mer innsatte.
 
Det var ikke deg jeg litt lettsindig omtalte som troll, men visse andre trådskapere på forumet der i det minste jeg med tiden glir mot det hållet. Du skal ikke bli nærtakende eller indignert over det jeg skriver, det er helt ærlig ment da jeg lurer på asbest i mange tilfeller spesielt sk bøyer på 60-70 talls isolering av rør uten større krav. Det er der du kunne fylle inn med i hvilken form asbest kommer inn der det for øvrig mest er stein-, slagg-, glassull med papp, gips, vattenglass, gasbinda osv.

Jeg skal ikke mase mer eller virke BW det er ikke hensikten, men nå når du har jobbet med dette kanskje du vet eller har funnet ut mer enn det som fremgår av din lenke. Som ser ut til å være utbredt i byggebransjen så selv fullmoon ser ut til å ha fått med seg et tall, jeg har oppfattet det som at denne jobber med el.
 
Jeg fjernet tidligere et innlegg i tråden som lå rett før GK100-innlegget der troll ble nevnt. Jeg tror det var den personen han refererte til.

Innlegget ble fjernet fordi det var Off Topic, handlet om farene med asbest, mer enn hvorvidt det finnes eller ikke i isolasjon som den vi ser i første innlegget her i tråden.

/moderator
 
Mattias Axelsson skrev:
I lenken finnes bilder på hvordan det kan se ut når det er asbest i bøyene.
[lenke]
Det var en skikkelig bra lenke, takk Mattias.
 
  • Liker
Mattias Axelsson
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.