Hei!
Skal kjøpe plast/bygningsfilm for dampsperren, og jeg lurer nå på om det er noen forskjell på ulike fabrikat.
Jeg er primært ute etter to eller tre egenskaper.
Jeg vil selvfølgelig at dampsperrefunksjonen skal fungere, noe jeg ikke tror er noe problem, men den må jo være aldersbestandig og om mulig ikke slippe gjennom radongass.
Er det noen her som vet om det er noen forskjell angående disse egenskapene mellom ulike fabrikat på plast.
/Jonas
Skal kjøpe plast/bygningsfilm for dampsperren, og jeg lurer nå på om det er noen forskjell på ulike fabrikat.
Jeg er primært ute etter to eller tre egenskaper.
Jeg vil selvfølgelig at dampsperrefunksjonen skal fungere, noe jeg ikke tror er noe problem, men den må jo være aldersbestandig og om mulig ikke slippe gjennom radongass.
Er det noen her som vet om det er noen forskjell angående disse egenskapene mellom ulike fabrikat på plast.
/Jonas
Er ikke radon som man er redd for transportert i luften? Stemmer det så stopper jo all plast som stopper for luft/fukt også radon.
Edit. så nå tilogmed at du skrev radongass og da burde dette si seg selv.
Edit. så nå tilogmed at du skrev radongass og da burde dette si seg selv.
Det er vanlig (aldersbestandig) plast som stopper radonet, ingen merkeligheter der. Det vanskelige er å få det tett.
Når det gjelder forskjeller på f.eks. Byggmaxplast og annen plast, har i hvert fall ikke jeg opplevd noen forskjeller. Jeg tror jeg har brukt tre forskjellige produkter, men alle oppfyller den samme svenske standarden så vidt jeg kan huske.
Når det gjelder forskjeller på f.eks. Byggmaxplast og annen plast, har i hvert fall ikke jeg opplevd noen forskjeller. Jeg tror jeg har brukt tre forskjellige produkter, men alle oppfyller den samme svenske standarden så vidt jeg kan huske.
Vær bare nøye med å få en aldersbestandig, har sett en variant som er litt tynnere og ikke uv-blokket (aldersbestandig)
Klikk her for å svare