T tobben87 skrev:
Skal du knyte eget så ta valgfritt båttau, typ ankerline eller fall line. 8mm line har en bruddgrense på ca 1500kg avhengig av merke og 10m line har bruddgrense på ca 2000kg avhengig av merke. Det klurige i det hele blir vel egentlig innfestingen av dette, sånn at innfestingen virkelig holder. Men det burde gå å løse med en vaier som festes i kroker eller liknende. Eller en solid regel med masse hull i som skrus på plass kanskje.
Jeg hadde samme tanke om tau av ulike slag, det blir en prisforskjell på alt fra mye billigere til mye dyrere, deretter er det vanskelig å gi en god beskrivelse om utførelsen og som du skriver, festeanordningen, vanskelig når man ikke er på plass og ser hvordan det er, forutsetningene er ofte ikke de samme for oss alle.

Hadde jeg brukt mine klatretau blir det billigere å bestille ferdig nett, kjøper man tynnere line, duger utmerket, blir det tidkrevende og kanskje ikke like bra som fabrikknutet, de fra fabrikk er ofte splittet, ikke knyttet, kardelene er delt og flettet inn i neste maske samt at mange fallsikringsnett har en metallkjerne, antar en rustfri tråd....

Men jeg hadde bare for moro skyld knyttet en selv.... Trolig blitt gal etter en stund og bestilt en ferdig...

• Liker
D09
  • Laddar…
Belastningen på innfestningene blir ganske høy hvis man vil ha et "plant" gulv som ikke oppfører seg som en trampoline...

/ATW

Ps Etter litt grubling kom jeg på at jeg har sett slike gulv i katamaraner "mellom båtene" Ds

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.