Hva finnes det for alternativer og hvor kan man tenke seg å finne tekstile nett som kan brukes som gulv til et lite loft mellom takbjelkene til barna?

I stil med Barn som leker på et tekstilt nettloft i et hjem, plassert mellom takbjelker. Naturlig lys strømmer inn gjennom store vinduer.

• Liker
Nötegårdsgubben og 1 annen
  • Laddar…
L
Fast eller mykt som en trampoline

Rask.

L
Det finnes galvaniserte og også rustfrie armeringsnett (ingen rust) og sterke, men det kreves en ganske kraftig innfesting så det ikke kan falle ned, men den biten får dere ta med noen andre,
kan ikke gi forslag på avstand

Et spesialsydd lastnett med riktig innfesting burde fungere. Burde gå å få produsenter av idrettsnett til å fikse det. Regn dog med at det må være sikkert for voksne også.

• Liker
jacobk og 1 annen
  • Laddar…
L Liteavvarje skrev:
Det finnes galvaniserte og også rustfrie armeringsnett (ingen rust) og sterke, men det kreves en ganske kraftig innfesting så det ikke kan falle ned, men den biten får dere ta med noen andre, går ikke å gi forslag på avstand
Ok, ikke så fast, det bør være en slags tekstil slik at det er noe så nær mykt å krype/sitte på.

snuttjulle snuttjulle skrev:
Et spesialsydd lastenett med riktig innfesting burde funke. Burde gå an å få produsenter av idrettsnett til å fikse det. Ta forbehold om at det må være sikkert for voksne også.
Lastenett høres bra ut, har derimot ikke funnet noe bra online, noen idé om hvem som selger?

Jeg fant http://usacord.ch/2984/produkte-3/netze (nettene på rull) på hornbach, men de virker litt klene. Sendte avgårde en e-post til dem og spurte.

Kul idé!

Gjorde en bildesøk på sikkerhetsnett og snublet over denne siden, Scancord, de burde nok ha noe som passer. Jeg tenkte på slike som finnes bak hockeymål eller på driving ranger, men det ser ut til å være et hav av forskjellige. Så ingenting om bæreevne/kvm men noen 100 kg vil man nok ha.

• Liker
jacobk
  • Laddar…
Jeg har dessverre ingen anelse om hvor de finnes, "nettene" til lek/klatrestativer, både i kjettinger med plast utenpå og de nett som er laget i alt fra grov hamp til poly....noe plast, tau, de tåler flere hundre kilo, flere tonn ved nettkonstruksjon.

Jeg har et svakt minne om at et dansk selskap produserer "klatrenett"
kanskje ingen hjelp....

Tenk på at det skal tåle diverse voldsom lek og slitasje....

Mvh P-A

Kanskje jeg skal tydeliggjøre meg, jeg vet hvem som selger, vil bare ikke anbefale noe av den grunnen at jeg ikke har peiling på hvordan produktene deres er.
Jeg er selv klatrer, jeg hadde knytt et eget nett om det hadde vært til meg...

Mvh P-A

• Liker
jacobk og 1 annen
  • Laddar…

Beste svar

Nettet som du etterspør på bildet er trolig et fallsikringsnett som vi bruker rundt og under stillasene, Scancord markedsfører dem, finnes flere produsenter.

Mvh igjen.....

• Liker
jacobk
  • Laddar…
P Pagno skrev:
Kanskje jeg skal presisere meg, jeg vet hvem som selger, vil bare ikke anbefale noe av den grunnen at jeg ikke har peiling på hvordan produktene deres er.
Jeg er selv klatrer, jeg hadde knytt et eget nett om det hadde vært til meg...

Mvh P-A
Knytte eget er et spennende alternativ. Noen tips om info rundt materialer og fremgangsmåte?

P Pagno skrev:
Nettet som du etterspør på bildet er trolig et fallsikringsnett som vi bruker rundt og under stillasene, Scancord markedsfører dem, finnes flere produsenter.

Mvh igjen.....
Takk, fallsikringsnett har jeg ikke tenkt på at man kan søke etter!

J jacobk skrev:
Jeg fikk svar fra Scancord at deres fallbeskyttelsesnett ([lenke]) egner seg for formålet
Bra, send gjerne et bilde når du er ferdig, gøy med bilder.
Lykke til, husk at innfestingene skal være sikre....

Skal du knyte selv så ta valgfri båttau, typ ankerline eller fallline. 8mm line har en bruddgrense på ca 1500kg avhengig av merke og 10m line har bruddgrense på ca 2000kg avhengig av merke. Det vanskelige i det hele blir vel egentlig festingen av dette, sånn at festingen virkelig holder. Men det burde gå å løse med en wire som festes i kroker eller tilsvarende. Eller en solid list med masse hull i som skrus på plass kanskje.

• Liker
jacobk og 1 annen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.