13.403 lest ·
27 svar
13k lest
27 svar
Dyre takstoler...
Salstershus.Finansvalpen skrev:
www.ka-byggteknik.se
Nå har vi dessuten sagt fra om isolasjon for 2 uker siden, og ennå har ingenting kommet >
Han vil at vi skal gi beskjed når vi trenger visse ting, og da skal han sende det.
Jo, joda....
Ikke mye...Linnex skrev:
I dag kom ytterdørene litt forsinket...
Dobbeldør pluss inngangsdør til grovkjøkken.
En av dobbeldørene hadde en fin skramme på utsiden >
Kan legge til at i dag fikk vi vite av leverandøren at isolasjonen kommer først den 4/12. Den som skulle komme på en uke.
F-n så lei jeg blir....
Ville bare kommentere dette. Googlet Salstershus og fikk disse sure kommentarene blant de første treffene. Synd om folk skal få dette inntrykket. Vi bygger også Salstershus og har en helt annen oppfatning!! Har også snakket med flere som bygger og er helt fornøyd. De er helt topp å ha å gjøre med, stiller alltid opp med svar på spørsmål, tips etc. Kanonservice med andre ord. Hjelper til å løse problemer som oppstår på en smidig måte. Det kan kanskje være slik at visse legger over sine egne feil på leverandøren?! Dessuten blir huset helt vanvittig fint - har faktisk ikke sett noe som er i nærheten når man ser rundt på markedet.Severus skrev:
Gjør-det-selv-bygger
· Stockholm
· 8 594 innlegg
Kan dere ikke bytte leverandør da?Severus skrev:Da kommunen nektet oss å ha husets standardvinkel på takstolene (35 grader), så var vi nødt til å tegne om dem til 22 graders takvinkel.
Veggen på huset ble da hevet med maks 1 m, noe som gir en minimal merkostnad for gips og noen meter ekstra regelvirke. Men det gjelder bare annenhver bjelke da de andre "inngår" i selve takstolene.
Å regne ut belastning osv. er jo ingen sak med dagens dataprogrammer.
Hvilken snøsone osv. er jo bare å taste inn.
Min kjære ektefelle som har gått byggeteknisk linje kunne regnet det ut selv med litt "oppfriskning
Vår leverandør vil ha 93.000:- pluss mva for de nye takstolene utover kostnaden for standardtakstolene
Jeg ringte takstolsfabrikken og fikk vite at våre NYE takstoler kostet litt mindre enn 30.000:-. (først nektet han å fortelle meg, men da han hørte "vår" sum myknet han med en gang)
Så de øvrige kostnadene er altså konsulentene med sine dataprogrammer???, eller så legger vår kontakt på noen hundre prosent i "honorar".
Frakt er allerede inkludert i standardutførelsen, så det kommer ikke ekstra.
Naboen som også har bygget løsvirke reagerte sterkt da han hørte summen...
Betale og være glad??
Eller kontakte ARN?
Det er vel slik man behandler leverandører med for dyre påslag - bytt til noen billigere
/K
Man kan nesten tro at du jobber for dem!Erik631 skrev:Ville bare kommentere dette. Googlet Salstershus og fikk disse beske kommentarene blant de første treffene. Synd om folk skal få dette bildet. Vi bygger også Salstershus og har en helt annen oppfatning!! Har også snakket med flere som bygger og er kjempefornøyd. De er helt klockrene å ha å gjøre med, stiller alltid opp med svar på spørsmål, tips etc. Kanonservice med andre ord. Hjelper til å løse problemer som oppstår på en smidig måte. Det kan kanskje være slik at noen legger over sine egne feil på leverandøren?! Dessuten blir huset helt utrolig flott - har faktisk ikke sett noe som er i nærheten når man ser rundt på markedet.
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 586 innlegg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5.586 innlegg
Erik, er jo tydeligvis bosatt i Östergötland der Salsterhus ligger, så man får vel formode at den personen som driver salstershus (jeg har ikke fått det til mer enn en person, så med 'de' forstår jeg ikke hvem ytterligere som menes) ikke bærer seg som verst åt når han jobber for sine naboer, men Severus bygde jo i Stockholm, samt man får tenke på at Severus trengte ekstra forsterket grunn og en annen takvinkel, som ikke var priset inn før byggingen? Bygger man et Salstershus uten modifikasjoner, er det jo vanskeligere for Salsterhus å salte regningen....
Så Severus erfaringer, må man vel tolke som at man må passe seg om minste endring i huset trengs, samt om man bor utenfor Östergötland. (Personlig ville jeg passet meg uansett hvor jeg bor)
Så Severus erfaringer, må man vel tolke som at man må passe seg om minste endring i huset trengs, samt om man bor utenfor Östergötland. (Personlig ville jeg passet meg uansett hvor jeg bor)
Ja eller hva!carlbanan skrev:
Dessuten alle de feilaktige fakturaene, trusler om å ikke sende vår trapp hvis vi ikke betaler sluttfakturaen (før vi engang har fått alle våre ting), ting som mangler, ting som vi har fått ENORMT mye over av mm mm
Tenker ikke å skjule min mening om dette enmannsforetaket nei!!!
Vi har ikke engang fått alle de 40 t byggledelse som vi har betalt for.
Ja, så må det jo være - alle som bor innenfor fylkesgrensen Østergötland blir vel behandlet, alle andre dårlig - at jeg ikke tenkte på det, det var uvanlig dumt av meg....
Snailman skrev:Erik, er jo tydeligvis bosatt i Østergötland hvor Salsterhus ligger, så man får vel anta at den personen som driver salstershus (jeg har ikke fått det til mer enn én person, så med 'de' forstår jeg ikke hvem ytterligere som menes) ikke bærer seg som verst når han jobber for sine naboer, men Severus bygde jo i Stockholm, samt man får tenke på at Severus trengte ekstra forsterket grunn og en annen takvinkel, som ikke var priset før byggingen? Bygger man et Salsterhus uten modifikasjoner, er det jo vanskeligere for Salsterhus å salte regningen....
Så Severus erfaringer, får man vel tolke som at man må passe seg om den minste endring i huset trengs, samt om man bor utenfor Østergötland. (Personlig ville jeg passet meg uansett hvor jeg bor)
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 586 innlegg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5.586 innlegg
Hei Erik, hadde ikke sett at det var et salsterhus du bygde i byggtråden din, jeg har ingen grunn til å ikke tro deg på at du ikke har hatt noen problemer, men om du ikke var nødt til å endre takkonstruksjonen eller grunnlaget sammenlignet med standard, så kan du jo ikke vite noe om hvordan det hadde vært om du måtte det?
Jeg har heller ingen grunn til å ikke tro på Severus sin beskrivelse av hvor mye ekstra som ble fakturert, eller at det ble en masse dyre armeringsmatter til overs, eller at Severus ikke har klart å få en detaljert spesifikasjon av disse ekstrakostnadene, og konklusjonen må da dessverre være at man bør passe seg for denne leverandøren...
Jeg har heller ingen grunn til å ikke tro på Severus sin beskrivelse av hvor mye ekstra som ble fakturert, eller at det ble en masse dyre armeringsmatter til overs, eller at Severus ikke har klart å få en detaljert spesifikasjon av disse ekstrakostnadene, og konklusjonen må da dessverre være at man bør passe seg for denne leverandøren...
Visste dere ikke før dere skrev kontrakt på huset at dere var nødt til å ha 22 graders takvinkel? Det høres ut som om dere fant ut av det etter at dere hadde skrevet kontrakt. Å gjøre radikale endringer som å endre en takkonstruksjon etter kontraktskrivingen bør man nok passe seg for. Da sitter man jo skikkelig i klisteret hos leverandøren føles det som. Man bør også finne ut hva bygningsnemnden mener før man begynner å bygge, for det kan dere vel ikke ha gjort siden dere betalte så dyre ekstrakostnader for deres takstoler.
Når jeg leser dine problemer, lurer jeg på hvorfor man bygger plassbygd på entreprenørkontrakt og ikke selv kjøper opp materialer og delentrepriser som graving, elektrisk arbeid etc., avhengig av egen kompetanse etc.
Uansett. Mitt råd er: Skriv et brev adressert til Forbrukerrådet og vis det til entreprenøren. Still dine krav. Send brevet og opplys i brevet til firmaet at hvis du ikke har fått svar og leveranser, samt øvrige rimelige krav oppfylt innen 8 dager i henhold til god forretningsskikk, så sender du brevet til Forbrukerrådet. Problemet som kan oppstå er selvfølgelig en enda surere og vanskeligere byggefirma, men hva sier at du får dine saker uansett. Hvordan ser selskapets økonomi ut.
Ikke uvanlig med noen referanseprosjekter, og så begynner det å krangle for å flå kjøpere og forsvinne eller gå konkurs.
Gammel bygger og innkjøper
Uansett. Mitt råd er: Skriv et brev adressert til Forbrukerrådet og vis det til entreprenøren. Still dine krav. Send brevet og opplys i brevet til firmaet at hvis du ikke har fått svar og leveranser, samt øvrige rimelige krav oppfylt innen 8 dager i henhold til god forretningsskikk, så sender du brevet til Forbrukerrådet. Problemet som kan oppstå er selvfølgelig en enda surere og vanskeligere byggefirma, men hva sier at du får dine saker uansett. Hvordan ser selskapets økonomi ut.
Ikke uvanlig med noen referanseprosjekter, og så begynner det å krangle for å flå kjøpere og forsvinne eller gå konkurs.
Gammel bygger og innkjøper
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 586 innlegg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5.586 innlegg
Som jeg har forstått det, så selger Salstershus bare byggesettet, og hjelper til litt med råd...
så byggere osv har ingenting med salstershus å gjøre, for øvrig så virker huset å være ferdigstilt nå og innflyttet.
så byggere osv har ingenting med salstershus å gjøre, for øvrig så virker huset å være ferdigstilt nå og innflyttet.
Klikk her for å svare