Da kommunen nektet oss å ha husets standardvinkel på takstolene (35 grader), måtte vi tegne dem om til 22 graders takvinkel. Veggen på huset ble da hevet med maks 1 m, noe som gir en minimal merkostnad for gips og noen meter ekstra regelverk. Men dette gjelder bare annenhver regel siden de andre "inngår" i selve takstolene.
Å beregne belastning osv. er jo ikke noe problem med dagens dataprogram. Hvilken snøsone osv. er jo bare å taste inn. Min kjære halvdel som har gått byggteknisk linje kunne ha regnet det ut selv med litt "oppfriskning
Vår leverandør vil ha 93.000:- pluss moms for de nye takstolene utover standardtakstolenes kostnad
Jeg ringte takstolsfabrikken og fikk vite at våre NYE takstoler kostet litt mindre enn 30.000:-. (først nektet han å opplyse meg, men da han hørte "vår" sum myknet han direkte)
Så øvrige kostnader er altså konsulentene med sine dataprogrammer??? Eller så legger vår kontakt på noen hundre prosent i "honorar"
Frakt er allerede inkludert i standard utførelse, så det kommer ikke i tillegg.
Naboen som også bygde løsvirke reagerte sterkt da han hørte summen...
Betale og være glad?? Eller kontakte ARN?
Å beregne belastning osv. er jo ikke noe problem med dagens dataprogram. Hvilken snøsone osv. er jo bare å taste inn. Min kjære halvdel som har gått byggteknisk linje kunne ha regnet det ut selv med litt "oppfriskning
Vår leverandør vil ha 93.000:- pluss moms for de nye takstolene utover standardtakstolenes kostnad
Jeg ringte takstolsfabrikken og fikk vite at våre NYE takstoler kostet litt mindre enn 30.000:-. (først nektet han å opplyse meg, men da han hørte "vår" sum myknet han direkte)
Så øvrige kostnader er altså konsulentene med sine dataprogrammer??? Eller så legger vår kontakt på noen hundre prosent i "honorar"
Frakt er allerede inkludert i standard utførelse, så det kommer ikke i tillegg.
Naboen som også bygde løsvirke reagerte sterkt da han hørte summen...
Betale og være glad?? Eller kontakte ARN?
Snakket med leverandøren i dag, men nevnte bare at vi har tatt tilbud, da jeg lovet personen på takkonstruksjonsfirmaet å ikke nevne ham da han ikke vil/kan gi ut pris til sine kunder. (redd for å miste en kunde?)
Han (leverandøren) ble opprørt og sa at han ikke ville diskutere dette med meg.
Jeg sa at jeg vil se kopier av alle hans dokumenter (fakturaer) ellers kontakter jeg ARN.
Fikk ikke noe klokt svar, bare at jeg hadde fått en pris fra ham på hva det koster.
Han (leverandøren) ble opprørt og sa at han ikke ville diskutere dette med meg.
Jeg sa at jeg vil se kopier av alle hans dokumenter (fakturaer) ellers kontakter jeg ARN.
Fikk ikke noe klokt svar, bare at jeg hadde fått en pris fra ham på hva det koster.
Hvem er leverandøren om man får spørre?
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 586 innlegg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5.586 innlegg
i andre tråder her står at takstolfabrikken tar omtrent 100kr/m så en 10 meters takstol koster omtrent 1000kr, takstolfabrikken gjør vel beregningene gratis, er vel bare å fylle ut målene på deres site, eller sende hustegning.
(Det man leser i mange tråder her, gjør at man styrkes i beslutningen om å prøve å gjøre 'alt' selv...)
Håper det ordner seg...
(Det man leser i mange tråder her, gjør at man styrkes i beslutningen om å prøve å gjøre 'alt' selv...)
Håper det ordner seg...
Severus
Vi betalte 50.000kr for alle våre takstoler til huset. Nå husker jeg ikke hvor mange det var, men en hel bunke i forskjellige stl og mål.. dog ingen for ryggåstak vet at de e litt dyrere.
93.000kr + moms høres i mine øyne ut som fantasipriser.. Det e så forb**at kjedelig at man må være som en byggpolitiet gjennom hele sitt bygge..
Vi betalte 50.000kr for alle våre takstoler til huset. Nå husker jeg ikke hvor mange det var, men en hel bunke i forskjellige stl og mål.. dog ingen for ryggåstak vet at de e litt dyrere.
Jeg kjøpte typ standar takstoler for platetak med 22 graders vinkel og spennvidde på 8 meter (mellom veggene)
Dette med frakt og alt måtte jeg betale 11475 kroner for, det var for 9 stk avlevert og klart hjemme.
Dette med frakt og alt måtte jeg betale 11475 kroner for, det var for 9 stk avlevert og klart hjemme.
Håper det jeg også...Snailman skrev:i andre tråder her står det at takstolsfabrikken tar omtrent 100kr/m så en 10 meters takstol koster omtrent 1000kr, takstolsfabrikken gjør vel beregningene gratis, er vel bare å fylle inn målene på deres site, eller sende hustegning.
Håper det ordner seg...
Takstolsfabrikken tegnet opp og så uken før produksjon.
Finnes jo programmer for slikt.
Dessuten fikk vi tegningene og der ser man hvilke beregninger som er gjort i dataprogrammet.
Ikke verdt 93.000:- pluss moms ekstra, selv om det ble ca 1 m forhøyet veggliv.
Kan legge til at det er 11 stk takstoler som er på den store delen av huset, deretter var det 4 stk små rackare ovenfor punchverandaen. (pyramideformede som legges oppå bjelkene)
Dere kan se de store på min hjemmeside.
http://villa.blogg.se/260906153437_takstolarna_r_p_plats.html
Her ser man hvordan de ser ut en og en:
http://villa.blogg.se/260906153224_frsta_takstolen.html
De har avstivninger på for å holde seg stabile ved løftet.
Dere kan se de store på min hjemmeside.
http://villa.blogg.se/260906153437_takstolarna_r_p_plats.html
Her ser man hvordan de ser ut en og en:
http://villa.blogg.se/260906153224_frsta_takstolen.html
De har avstivninger på for å holde seg stabile ved løftet.
En måte å finne ut nøyaktig hvor mye dine takstoler burde ha kostet er jo at du ber noen andre sende en pristilbudforespørsel til Takstolfabrikken med nøyaktig samme mål, dimensjoner og antall.
Din kjedelige erfaring og andre lignende historier styrker ytterligere min idé om å bygge selv. Mange mellommenn = høye priser.
Din kjedelige erfaring og andre lignende historier styrker ytterligere min idé om å bygge selv. Mange mellommenn = høye priser.
I stedet for ARN kanskje du skulle sjekke med moderatorene hvor mange medlemmer og hvor mange treff per dag dette forumet har, og deretter sende lenken til daglig leder for selskapet. Jeg får en følelse av at veldig mange mennesker som bygger/skal bygge ser her ganske regelmessig. Pluss at innleggene havner veldig høyt på Google når man søker der. Det burde sette mer fyr på dem. Jævla Ocker sier jeg >
Ocker.. absolutt. Det triste er at det er et enmannsfirma med innleide konsulenter. Begynner nesten å tvile på at det finnes konsulenter da vi ikke får se fakturaer til tross for konsumenttjenesteloven. Han kanskje vet at det han gjør ikke er ok, og da nekter han å gi ut sine opplysninger >Fein skrev:I stedet for ARN kanskje du skulle sjekke med moderatorene hvor mange medlemmer og hvor mange treff per dag dette forumet har, og deretter sende linken til daglig leder i selskapet. Jeg får en følelse av at veldig mange mennesker som bygger/skal bygge ser her ganske jevnlig. Pluss at innleggene kommer veldig høyt opp på Google når man søker der. Det burde sette mer fyr i buksene på dem. Jævla Ocker sier jeg >![]()
Vi ville aldri valgt Salstershus om vi visste det vi vet i dag.