Hei!

Vi skal ha stående falsad (spontad) veggpanel. Spørsmålet er bare dimensjon?? 12x125mm eller 28x125?
 
Og jeg mener selvfølgelig 23x125mm eller 28x125?
 
Arkitekt og byggovervåker er redde for at det skal slå seg og lignende. Lengste veggplanke blir ca 8 m. Tror nok at det blir den grovere dimensjonen. Forskjellen blir bare ca ?1000 og det skal man jo slå ut på husets levetid.
 
Fant nettopp en suveren skrift om panelering på:
http://www.puuinfo.fi/

Dessverre er bare bildene på svensk, men de angir 28mm som minimumstykkelse på panel. Fantes en masse bra der på svensk også for nedlasting (pdf) bla spikingsguider ;)

Klikk på "kuluttajat" og deretter "tee se itse"
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.