Takk! Klemribberne er egengjort, lengdekappet 120x28 på bordsirkelsagen. Tror de er 28x28 (4 stk per bord).

O OlaF skrev:
Virkelig pent! Dette er akkurat noe sånt vi planlegger til sommeren.

Hva slags ribber klemmer fast nettene? Hvis stolpene er 95x95 så gjetter jeg at de er klart mindre enn 45x45?

Takk på forhånd.

/Ola

Hei!

Med risiko for å ikke få svar:

Har du løst grind og kan du legge opp bilde?

Virkelig fint prosjekt!
/Fredrik

fredrik.sleman fredrik.sleman skrev:
Hei!

Med risiko for å ikke få svar:

Riktig fint prosjekt!
/Fredrik
Nei, kom ikke videre med grinda. MEN ramme og virke ligger ferdigkappet i garasjen og de svarte grindhengslene like så. Fikk besøk av rådyrene i høst, som panikkåt alt de kom over… så ja, grinda er prioritet nå i vår.

fredrik.sleman fredrik.sleman skrev:
Hei!

Med risiko for ikke å få svar:

Virkelig fint prosjekt!
/Fredrik
Litt provisorisk plassert. Skal opp mer, og så skal grindstolpene flettes sammen med noen overliggere/ornament/portal.

Ram og skråstøtte: 95x45
Klemmelistene: 28x28
Samme nett som innhegningen

Provisorisk hageport med treverk og netting i en hage. Ramme og diagonal støtte er av tre, med klammeribber og trestolper.

Ramme av tre med metallnetting og skråstiver på gulv i garasje. Mangler overligger eller portal for grindstolper.

Det ser veldig fint ut.

Hvilke dyr er det de har blitt utestengt?
Jeg må bygge et vern rundt amerikanske blåbær og blåbærstryn som harer spiste på forrige vinter.
Viltgjerde som jeg vurderer har mindre hull i nettet nederst, 50x150, nettopp for å stoppe mindre dyr som harer, armeringsnett er 150x150 eller 200x200. Som jeg tror harer kan gå gjennom.

Pjosk75 Pjosk75 skrev:
Det ser veldig fint ut.

Hvilke dyr er det de har blitt utestengt?
Jeg må bygge en beskyttelse rundt amerikanske blåbær og honningbær som harer spiste på forrige vinter.
Viltgjerde som jeg vurderer har mindre hull i nettet nederst, 50x150, akkurat for å stoppe mindre dyr som harer, armeringsnett er 150x150 eller 200x200. Som jeg tror harer kan gå gjennom.
Utelukkende rådyr hos oss. Det er 150x150 (6mm gods). Det er klart man kan legge til hønsenetting nederst for småviltet, men våre tre katter jager mer enn gjerne konkurrenter. Lykke til👍

Eller sveise fast et armeringsjern i de 3 nederste radene. Antar at harer sjelden klatrer for å komme til mat.

Får regne på det hele. 50 meter viltgjerde koster mindre enn 25 stykker armeringsnett, pluss at det holder med færre stolper med gjerde. Marken heller, så det kanskje er lettere med den ene metoden sammenlignet med den andre.

• Liker
Solrosen
  • Laddar…
Japp, da avslutter vi dette prosjektet. Markarbeid, gjerde, drivhus, port og dyrking. Her kommer et par finalebilder👌
Grind i tre og metall med pergola over, omgitt av grønt gress og trær i bakgrunnen. Grind med stakittgjerde, grusvei, grønne plantekasser og et drivhus i en hage under blå himmel med skyer. Grind i tre med netting, omgitt av barkdekke og grønnsaksbed under en blå himmel. Solid trefeste med metallgjerde foran en grønnsaksbed, omgitt av treflis. Himmel delvis skyet i bakgrunnen. Trestrukturert grind med metallnett på plass i hage, omgitt av trær og grus. Trematerial og metallstanggrind i hage, med spon på bakken og drivhus i bakgrunnen. Inngjerdet hageområde med gruslag, hevet bed, og drivhus. Gressplen og trær i bakgrunnen under overskyet himmel.

• Liker
Monken Blomman og 8 andre
  • Laddar…
Farstatjej90
Jeg gir prosjektet ditt 10 av 10. Du slo denne ballen over tribunen.

• Elsker
Solrosen
  • Laddar…
S
Virkelig fint. Og det er uten tvil den smaleste pergola jeg har sett i hele mitt liv.

• Liker
Solrosen
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.