18.563 lest ·
25 svar
19k lest
25 svar
Dimensjoner høyt gjerde til stor dyrkehage 8 x 15 m
Takk! Klemribberne er egengjort, lengdekappet 120x28 på bordsirkelsagen. Tror de er 28x28 (4 stk per bord).
O OlaF skrev:
Hei!
Med risiko for å ikke få svar:
Har du løst grind og kan du legge opp bilde?
Virkelig fint prosjekt!
/Fredrik
Med risiko for å ikke få svar:
Har du løst grind og kan du legge opp bilde?
Virkelig fint prosjekt!
/Fredrik
Nei, kom ikke videre med grinda. MEN ramme og virke ligger ferdigkappet i garasjen og de svarte grindhengslene like så. Fikk besøk av rådyrene i høst, som panikkåt alt de kom over… så ja, grinda er prioritet nå i vår.fredrik.sleman skrev:
Litt provisorisk plassert. Skal opp mer, og så skal grindstolpene flettes sammen med noen overliggere/ornament/portal.fredrik.sleman skrev:
Ram og skråstøtte: 95x45
Klemmelistene: 28x28
Samme nett som innhegningen

Det ser veldig fint ut.
Hvilke dyr er det de har blitt utestengt?
Jeg må bygge et vern rundt amerikanske blåbær og blåbærstryn som harer spiste på forrige vinter.
Viltgjerde som jeg vurderer har mindre hull i nettet nederst, 50x150, nettopp for å stoppe mindre dyr som harer, armeringsnett er 150x150 eller 200x200. Som jeg tror harer kan gå gjennom.
Jeg må bygge et vern rundt amerikanske blåbær og blåbærstryn som harer spiste på forrige vinter.
Viltgjerde som jeg vurderer har mindre hull i nettet nederst, 50x150, nettopp for å stoppe mindre dyr som harer, armeringsnett er 150x150 eller 200x200. Som jeg tror harer kan gå gjennom.
Utelukkende rådyr hos oss. Det er 150x150 (6mm gods). Det er klart man kan legge til hønsenetting nederst for småviltet, men våre tre katter jager mer enn gjerne konkurrenter. Lykke til👍Pjosk75 skrev:
Det ser veldig fint ut.
Jeg må bygge en beskyttelse rundt amerikanske blåbær og honningbær som harer spiste på forrige vinter.
Viltgjerde som jeg vurderer har mindre hull i nettet nederst, 50x150, akkurat for å stoppe mindre dyr som harer, armeringsnett er 150x150 eller 200x200. Som jeg tror harer kan gå gjennom.
Eller sveise fast et armeringsjern i de 3 nederste radene. Antar at harer sjelden klatrer for å komme til mat.
Får regne på det hele. 50 meter viltgjerde koster mindre enn 25 stykker armeringsnett, pluss at det holder med færre stolper med gjerde. Marken heller, så det kanskje er lettere med den ene metoden sammenlignet med den andre.
Får regne på det hele. 50 meter viltgjerde koster mindre enn 25 stykker armeringsnett, pluss at det holder med færre stolper med gjerde. Marken heller, så det kanskje er lettere med den ene metoden sammenlignet med den andre.
Takker! Gården er nå til salgs —->>
https://www.hemnet.se/bostad/villa-7rum-orbyhus-tierps-kommun-akra-201-21612967
https://www.hemnet.se/bostad/villa-7rum-orbyhus-tierps-kommun-akra-201-21612967
Klikk her for å svare