Hei skal til å bygge gjerde. Har tenkt å bruke stående spiler i dette. Når jeg bygde rekkverk brukte jeg 22*95 til spiler, men det synes jeg er litt for kraftig til gjerde. Noen som vet om det finnes smekrere dim til dette? / jojje
 
Totte_S
Hvilke mål vil du ha da? Er det bredden eller tykkelsen som plager deg? Må det virkelig være trykt? (Gjetter du svarer ja på det siste for å slippe å male ;) )
 
Gjerne smalere+tynnere kanskje 70*20 typ. Har blitt avskrekket av naboens hvitmalte gjerde (maler+vasker hver vår, på slutten av sommeren er det grønt og svartprikkete). Så jeg skal kjøre med impatient tenkte jeg, bare å olje hvert år. / jojje
 
Totte_S
Om du ikke har spesielle ønsker om designen så kanskje det finnes ½fabrikat som passer? På denne tiden av året så florerer det jo med gjerder i moduler i trykkimp. trevirke, de pleier å ha litt mindre dimensjoner enn 22*95.
Jeg har dessverre ikke støtt på noe mindre enn 22*95 i trykkimp.
 
Kikket en gang på ferdige seksjoner, men det var farlig for småfugler å sitte på. Komplett håpløst til gjerde, skal vel tåle at barna sitter på eller hopper over det iallefall. Den som hadde ferdige seksjoner hadde tyskklingende navn (ingen nevnt alle glemt) ;D. / jojje
 
16x70 er kanskje mer passe?
 
Det ser fornuftig ut. / jojje
 
Var oppe på trevarehandelen og kikket, fant riktig nok 16*70. Hva tror dere om 45*75 som langsgående? Har vel ca 2,5m mellom stolpene. / jojje
 
25x50 finnes som trykket det er den minste dimensjonen jeg har sett... Så vil jeg nok påstå at trykket virke i gjerde ikke er så bra men det er en annen sak....
 
heller uhøvlet virke som langsgående. lettere å male senere.
Jeg ville tatt en 50x75 skråregel.
Skråskåret overkant så vannet renner av.
 
Hei, har ikke tenkt å måtte male. Trykkimpregnert er det jeg tenkte å bruke, da blir det olje 1 gang per år./jojje
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.