apotekarnes
Vi holder på med å bygge et lite basseng hjemme og har tenkt å bygge et bassengtak (Å kjøpe et bassengtak for 40000 er ikke aktuelt). Min idé er å bruke galvaniserte firkantprofiler med målene 30x30mm og med 1,5mm godstykkelse. Disse kommer jeg til å bøye til hvelvbuer som strekker seg over bassenget (3m) med ca 1m høyde på midten. Buene vil stå med 1m mellomrom og dekkes med PVC- eller polykarbonatplater. Jeg ser for meg individuelle seksjoner på 2m hver på hjul som kan skyves inn under hverandre. Bildet nedenfor er kun for å gi en idé om hvordan det kommer til å se ut. Totalkostnaden for hele taket vil være på omtrent 10000:-

Mitt spørsmål er:
Er 30x30x1,5 en passende dimensjon å bruke, eller kan jeg gå ned til en mindre profil? Min erfaring med konstruksjoner i stål er ganske begrenset, og de gangene jeg har bygget ting har dimensjonene antagelig vært ganske overdrevne. Nå vil jeg derimot holde vekten så lav som mulig for å lette forflytningen av seksjonene.

• Transparente, buede paneler som dekker en utendørs basseng, satt på en steinete terrasse med en murvegg og trær i bakgrunnen.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.