Siden vi litt uforvarende har fått gravd rundt hele huset nå uten forvarsel kanskje det er tid for en litt uplanlagt stambyte også. Dette har jeg aldri gjort før, men andre her har og kanskje kan svare på noen spørsmål.

Kan man skjøte seg inn på det gamle nettet i huset eller må man bytte alt på en gang? Jeg gjetter at vertikale skjøter ikke er noen større problem, men hvordan blir det med horisontale?

Hvordan ser det ut ute ved overleveringspunktet? Trenger man å involvere kommunen på noen måte eller er det bare å kjøre på?

Dito for vann. Her gjetter jeg at man trenger å koordinere med sin vannleverandør. Hvordan fungerer det rent praktisk.

Rør skjøt i betonggulv med synlige skader og rusk rundt; spørsmål om overgang fra metall til plast. Her synes jeg det ser ut som en skjøt. Kan man gå over til plast her tro?

Vis vedlegget 115329Her synes jeg at det ser ut som en skjøt. Kan man gå over til plast her tro?

Du kan skjøte mot moderne ledninger, enten ved en eksist. muffe eller bare kappe røret og skjøt. Litt ulik type skjøt i de to tilfellene.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.